گوناگون

توجه به شعائر دینی در اولویت مبلغان دینی باشد/ لزوم پرهیز از تفرقه‌افکنی در برنامه‌های محرم

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: طی دهه امامت و ولایت شاهد برگزاری برنامه‌های بسیار خوبی در استان بوشهر بودیم که مردم نیز مشارکت بسیار خوبی را در این زمینه داشتند.

وی برگزاری برنامه‌های روز عید غدیر درا ستان بوشهر را کم‌نظیر خواند و خاطرنشان ساخت: همه مسئولان فرهنگی و دینی باید در برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مشارکت جدی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در مناطق مختلف استان، اذعان داشت: افراد و گروه‌های مختلفی در این برنامه مشارکت کردند که یک رویداد فرهنگی بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و بیان داشت: فرهنگی و اجتماعی جامعه ما دینی و مذهبی است و تقویت آن در بخش‌های مختلف جامعه تاثیرگذار خواهد بود و بسیاری از مشکلات را رفع کرده و به جامعه رونق می‌دهد.

لزوم پرهیز از تفرقه‌افکنی در برنامه‌های محرم

موسوی خواستار از استفاده از فرصت ماه محرم برای رفع مشکلات اجتماعی شد و تاکید کرد: باید از فرصت مناسب دهه محرم برای انتقال آموزه‌های معنوی استفاده شود و در رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بهره بگیریم.

وی به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار مبلغان و علمای دینی در هدایت جامعه به سوی ارزش‌های معنوی و دینی اشاره کرد و افزود: با تدبیر و با حضور مبلغان و علمای دینی سرمایه گذاری در حوزه معنوی صورت بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام محرم، تاکید کرد: باید شعائر دینی و مذهبی در سرلوحه کار علما و مبلغان دینی قرار گیرد.

وی خواستار همکاری و تلاش همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها شد و بیان داشت: در ایام محرم توجه به شعائر دینی و مذهبی در اولویت مبلغان دینی باشد و از هرگونه اختلاف و تفرقه‌افکنی پرهیز شود.

در برنامه‌های ماه محرم باید از خرافات دوری جست

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در برنامه‌های مختلف مذهبی حضوری گسترده و پرشور داشته‌اند و نمونه‌ای از این حضور را در برنامه‌های دهه امامت و ولایت به وضوح دیدیم.

حجت الاسلام حسین رزمجو با بیان اینکه مردم استان بوشهر همواره مدافع فرهنگ هستند، اضافه کرد: مردم استان بوشهر ولایت مداری خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند.

وی به برنامه‌های ایام محرم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در برنامه‌های ماه محرم باید فرهنگ عاشورای حسینی پیاده شود و به اصل موضوع و حقیقت عاشورا توجه شود.

لزوم جلوگیری از بدعت‌هایی همچون قمه زنی و تیغ‌زنی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه در برنامه‌های محرم نباید تنها به عزاداری و گریه پرداخت، تصریح کرد: در برنامه‌های ماه محرم باید از خرافات دوری جست.

وی به برخی از بدعت‌گذاری‌ها در ایام محرم اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌هایی همچون قمه زنی، تیغ زنی و حمل قمه بدعت‌هایی هستند که فرهنگ عاشورا را دچار مخاطره می کنند و باید از انها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام رزمجو خواستار تبیین عاشورا از دیدگاه حماسی و انقلابی در سطح جامعه شد و افزود: اینگونه مطرح کردن واقعه عاشورا، این فرهنگ را دچار اشتباه نمی‌کند و مسیر عاشورایی را ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا