گوناگون

توجه به کرامت انسانی و حقوق بیماران در مراکز درمانی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه سه‌شنبه در بازدید از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به منظور بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: کاهش هزینه های درمانی به تنهایی برای بیماران کار ساز نیست بلکه رفتار خوب کادر پزشکی و پرستاری از اهمیت زیادی در این راستا برخوردار است.

وی بیان داشت: همان طور که در برخی از کشورها تیم پزشکی قبل از انجام عمل جراحی با رفتاری شایسته و در خور شان انسان بیماران را  برای اعمال جراحی آماده کنند در مراکز درمانی استان نیز باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

استاندار تاکید کرد: گروه هایی که عامل به اجرای درمان هستند باید خود را با نیاز ها و حقوق بیماران همسو کرده و کرامت انسان و حق بیمار را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی افزود: هنگامی که برخی از افراد به بیماری های صعب العلاج گرفتار می شوند کسالت مضاعفی بر خاطر اطرفیان و آشنایان وی پدیدار می شود که نیاز به همدردی و کمک کادر درمانی برای تحمل این رنج و اندوه دارد.

وی با اشاره اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه های درمانی در مراکز درمانی اظهار داشت: خوشحالیم که امروز دغدغه مقام معظم رهبری در این رابطه که در یک خانواده مریض بیش از رنج و مریض داری رنج دیگری وجود نداشته باشد توسط دولت پاسخ داده شد.

هاشمی ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی و هموار کردن راه آرامش و آسایش بیشتر مردم  را از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: جهت گیری های دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در راستای ارتقای بسیاری از شاخص های رفاهی و اجتماعی به ویژه بخش درمان و صنعت است.

استاندار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان با ابراز رضایت از ارایه برخی خدمات تخصصی و عمل‌های جراحی از جمله قلب اظهار داشت: در کنار ارایه خدمات باید جنبه های شایستگی رفتار با بیماران با ارتقای رفتار کادر درمانی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا