گوناگون

توریست‌ها عامل تبدیل شدن روستای "درکش" به زباله‌دانی

دهیار روستای درکش گفت: متاسفانه توریست‌ها سبب تبدیل این روستا به زباله دانی شده‌اند.

یونس آذرمهر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: روستای توریستی درکش در 25 کیلومتری شهرستان مانه و سملقان واقع شده است‌ و دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری بسیار زیبایی از قبیل جنگل بلوط، چشمه‌ها و آبشارهای بسیار زیباست.

وی ادامه داد: متاسفانه از زمان نامگذاری این روستا به عنوان یک منطقه گردشگری، فقط یک نام برای روستا باقی مانده و جز بوجود آمدن مشکلات بسیار برای روستاییان چیز دیگری عاید روستا و روستاییان نشده است.

آذرمهر عنوان کرد: تابلوی نصب شده خوش آمدگویی در ورودی روستا تبدیل یه معضلی برای روستاییان شده، زیرا فقط سبب سرازیر شدن مردم به این روستا می‌شود، در حالی که هیچ محل اسکانی برای آنان در نظر گرفته نشده است، و توریست‌ها به باغ‌های خصوصی مردم روستا ورود پیدا کرده و در آنجا اسکان می‌یابند.

وی بیان کرد: سرازیر شدن مسافران به این روستا و رهاکردن زباله‌ها از قبیل سفره‌ها و ظروف یکبار مصرف، روستا را مبدل به زباله دانی کرده است.

آذرمهر بیان کرد: گردشگران بعد از ورود به باغات خصوصی مردم، زیر درختان مثمر آتش روشن کرده‌ و به همین دلیل با مالکان درگیر شده‌ و حتی در صورت تقاضای مالک جهت خروج از باغ و یا روشن نکردن آتش، از املاک شخصی روستاییان خارج نشده و از مالک سند مالکیت می‌خواهند.

وی گفت:‌ دولت باید‌ زمینی را که متعلق به شخص خاصی نباشد، در نظر گرفته و مکانی را که هم در شأن گردشگر باشد و هم سبب رفع مزاحت از اهالی نشود، به صورت ویژه جهت اسکان گردشگران اختصاص دهد.

وی افزود: کم بودن عرض جاده روستایی نیز از دیگر مشکلات این روستای گردشگری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا