گوناگون

توسعه استان بوشهر نیازمند احداث راه‌آهن است/ از همه خواسته‌ها برای رسیدن به راه‌آهن می‌گذریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعدازظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با تشریح دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: ما به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مطرح کردیم که حاضریم از تمام خواسته های استان بگذریم ولی مشکل راه آهن حل شود.

وی به اهمیت بسیار زیاد راه‌آهن برای استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: این خواسته ما نه برای اینکه قطار را ببینیم و برای آن دست تکان بدهیم، بلکه برای توسعه استان به راه آهن نیازمندیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: راه آهن بوشهر – شیراز از منطقه اهرم و فراشبند می‌گذرد و قابل تغییر نیست، خود ما هم می دانیم که مسیر بی ایراد نیست و تنها دشتستان با این موضوع مشکل ندارد، بلکه فاصله ایستگاه قطار تا مرکز شهر بوشهر نیز طولانی است.

به‌کارگیری نیروهای انسانی توانمند استان بوشهر در عرصه مدیریتی نفت و گاز

وی تاکید کرد: خواهش داریم رسانه ها و مردم عزیز استان این مشکل را منطقه‌ای نکنند و به فضای عمومی کشیده نشود، چون که به روند توسعه کار کمکی نخواهد کرد.

سالاری با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت از فازهای پارس جنوبی و نشست تخصصی نفت و گاز که در عسلویه برگزار شد، عنوان کرد: دکتر جهانگیری از به‌کارگیری نیروهای انسانی توانمند استان بوشهر در عرصه مدیریتی نفت و گاز تاکید داشتند.

وی ادامه داد: وزیر نفت نیز حمایت لازم وزارت نفت در قبال رفع آلودگی مناطق عسلویه و کنگان برای رفع دغدغه های مردم این دو شهرستان خبر دادند.

احداث و مرمت زیرساخت‌های فرهنگی با حمایت وزارت نفت در سیراف

سالاری از احداث و مرمت زیرساخت های فرهنگی با طراحی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر و حمایت وزارت نفت در شهر سیراف خبر داد.

استاندار بوشهرگفت: طی جلسه ای که با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان داشیم، مقرر شد طراحی های لازم را به سرعت ولی دقیق انجام دهند تا وزارت نفت آنها را در شهر سیراف اجرایی کنند.

دکتر سالاری اذعان کرد: در نشست تخصصی و نقت و گاز مجددا تصویب شد که وزارت نفت پروژه آبرسانی به شهرستان جم را به وسیله آب شیرین کن انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا