گوناگون

توسعه بوشهر در گرو مشارکت جوانان در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی سالاری عصر پنجشنبه نخستین همایش تبیین اندیشه های رهبری با عنوان نقش مردم در ترویج فرهنگ علوی و حمایت از مدیریت جهادی ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این همایش مردمی اظهار داشت: در طول سالیان انقلاب اسلامی هر مقدار حضور مردم در عرصه‌ها بیشتر بوده نظام از توفیق و توانایی بیشتری برخوردار بوده است.

وی با اشاره به عنوان همایش و تشریح خصوصیات و ویژگی‌‌های امیر مومنان (ع)، تصریح کرد: فرهنگ علوی پاک‌ترین و مقدس‌ترین و مردمی‌ترین فرهنگ تاریخ بشریت است که اگر به درستی تبیین و اجرا شود می‌تواند جامعه اسلامی را از هر گونه آسیبی ایمن سازد.

IMG01325863

استاندار بوشهر، امام علی (ع) را نخستین حاکم اسلامی بعد از پیامبر اسلام (ص) دانست که هیچ‌گونه سهم خواهی برای خود نداشت و بر خلاف دیگر حاکمان حتی به نزدیکان خود سهم بیشتری از قدرت و بیت‌المال نداد.

سالاری با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو عنصر تاثیرگذار در توسعه و فرآیند پیشرفت کشور هستند که چنانچه با عزم ملی حمایت و به‌وسیله مدیریت جهادی پیگیری شوند زمینه‌ساز تحولی عظیم در جامعه است.

وی نقش مردم در عرصه‌های مورد اشاره رهبری را یک ضرورت دانست و افزود: استانداری بوشهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید با مشارکت بیشتر مردم به‌ویژه جوانان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه توسعه همه جانبه استان را فراهم آورند.

نخستین همایش تبیین اندیشه‌های رهبری با عنوان نقش مردم در ترویج فرهنگ علوی و حمایت از مدیریت جهادی با حضور استاندار بوشهر، نمایندگان مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر بوشهر، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی در سالن شهدای خلیج فارس برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا