گوناگون

توسعه همکاریهای تجاری بین این استان و فراه افغانستان مورد تاکید قرار گرفت

81218593 5791194

ˈ علی رضاییˈ روز شنبه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی افزود: در این سفر توافقات و مذاکرات انجام شده بین طرفین موجب دلگرمی و امیدواری مسوولان و مقامات ولایت فراه افغانستان شد.

وی گفت: در این سفر توانمندی ها و ظرفیت های استان در ابعاد مختلف بعد از تاسیس آن برای طرف مقابل تشریح شد.

وی با اشاره به مشکلات بازارچه مرزی ماهیرود در استان اظهار داشت: احداث 50 واحد مسکونی ویژه تردد کارکنان بازارچه در روستای ماهیرود، کمک به تامین زیرساخت های بازارچه، تامین اعتبار آسفالت جاده ماهیرود به استان فراه را از مهمترین اقدامات و نیازهای این گمرک است.

وی، ایجاد درآمد پایدار، ایجاد اشتغال و فرصت جدید در حوزه تجارت با تجار افغان، افزایش واردات از کشور افغانستان و معافیت 10 قلم کالا از مالیات را از دیگر نیازهای اقتصادی مرز بین خراسان جنوبی و فراه برشمرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: ادامه احداث و آسفالت جاده ماهیرود (میل 78) استان به ولایت فراه و تامین برق از عمده نیازهای این منطقه در کشور افغانستان بود.

وی ادامه داد: مرحله نخست، جاده مرزی ماهیرود به فراه افغانستان به طول 65 کیلومتر به بهره برداری رسیده و حدود 60 کیلومتر باقی مانده که آسفالت آن نیازمند هماهنگی و همکاری دو طرف است.

رضایی گفت: فعال شدن اتاق بازرگانی به منظور شناسایی کارخانه ها و تولیدات داخلی و جمع آوری بانک اطلاعات در زمینه تجارت با کشور افغانستان امری ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی به منظور توسعه مبادلات اقتصادی سوم تیرماه جاری طی سفر سه روزه در راس هیاتی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به ولایت فراه افغانستان سفر کرد.665

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا