گوناگون

پای ثمره هاشمی به دعوای میان دو معدن در بیجار کشیده شد

81218587 5791183

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس هیات مدیره شرکت زرین معدن قراکند بیجار، معدن متعلق به شرکت فولاد صبانور را طرف اصلی مشکل پیش آمده برای شرکت مطبوع خود می داند.

به گفته محمد یزدیان، شرکت فولاد صبانور که سهام دار اصلی آن شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با مدیرعاملی ثمره هاشمی است، با استفاده از نفوذ وی و دولتمردان سابق توانسته است از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در دیوان عدالت اداری شکایت کند.

وی ادامه داد: پیرو این شکایت با ارائه نامه ای از دیوان عدالت اداری در بهمن سال گذشته فعالیت های ما تا دادن حکم دیوان محدود شد.

یزدیان گفت: هنوز بعد از گذشت نزدیک به پنج ماه حکمی داده نشده است، این درحالی است که احکام دیوان عدالت اداری نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات فراوان با گرفتن جواز کشف از سال 89 کار را به صورت رسمی آغاز کردیم و در بهمن ماه سال 92 توانستیم پروانه بهره برداری بگیریم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در پروانه بهره برداری محدوده کاملا مشخص است اما شرکت صبانور چون نمی توانست از ما شکایتی بکند اقدام به شکایت از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان کرد و از این طریق موفق شده است فعالیت شرکت ما را برای بهره برداری از معدن محدود کند.

به گفته وی حریم بین دو معدن صبانور و زرین معدن قراکند به طور مشخص 120 متر است.

وی با بیان اینکه معدنی که شرکت زرین معدن قراکند بیجار در حال بهره برداری از آن است هفت کیلومتر وسعت و چهار میلیون تن ذخیره دارد، افزود: معدنی که شرکت فولاد صبانور در حال بهره برداری از آن است با 16 کیلومتر وسعت 62 میلیون تن ذخیره دارد.

وی با اشاره به اهمیت نظام و دولت به فعالیت بخش خصوصی خواستار رفع هر چه سریعتر مشکل شد و گفت: به دلیل ایجاد محدودیت در کار بهره برداری، از تولید سال عقب افتاده ایم و قیمت ها نیز یک سوم سال گذشته شده است.

یزدیان اظهار کرد: در نشستی در 14 دی سال گذشته که با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم بیجار، حسن آباد و یاسوکند در مجلس شورای اسلامی، معاونت در امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان شرکت صبانور برگزار شد، نامه وزیر در رابطه با رفع اختلاف حریم اختلاف بین دو شرکت طبق گواهی کشف خوانده شد، اما شرکت صبانور وقعی به نظر وزارتخانه ننهاده است.ک/4

570/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا