گوناگون

تولید بیشتر دامداری‌های بهبهان زیرظرفیت است

رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان گفت:‌ به دلیل مشکلاتی که دامداری‌ها با آن‌ها روبه‌رو هستند، در حال حاضر بیشتر دامداری‌ها در شهرستان بهبهان زیرظرفیت خود تولید می‌کنند.

غلامحسین رنجبرها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ خوزستان- اظهار کرد: ‌اگرچه در سال‌های گذشته دامداری‌ها وضعیت رو به رشدی داشتند اما در سال‌های اخیر و به ‌وی‍ژه امسال این رشد منفی شده است.

وی افزود: در 6 ماه گذشته هیچ یارانه‌ای به شیرخام اختصاص نیافت‎. اگرچه شنیده‌ها حاکی از این است که دولت درصدد است در 6 ماهه دوم سال به ازای هر کیلو شیرخام 140 تومان یارانه بدهد اما ‌این میزان یارانه 50 تومان کمتر از یارانه شیرخام در سال‌گذشته است.

رنجبرها عنوان‌ کرد: ‌یارانه شیرخام در سال‌ گذشته به ازای هر کیلو شیرخام 190 تومان بوده است.

وی تصریح‌کرد:‌ قیمت شیر ثابت و قیمت گوشت کاهش یافته در حالی که هزینه‌های دامداران جهت تولید افزایش داشته است. افزایش قیمت نهاده‌ها همچون سبوس و نابرابری درآمدها و هزینه‌های تولید و نبود یارانه در یکسال اخیر، دامداران و تولیدکنندگان شیر و گوشت را در بهبهان دچار مشکلاتی کرده است.

رنجبرها گفت: انتظار داریم دولت اقتصاد مقاومتی را در بخش تولید و کشاورزی اجرا کند زیرا امنیت شغلی در این مشاغل کاهش یافته و نه‌ تنها شغل جدیدی ایجاد نشده است بلکه مشاغل قبلی هم ریزش دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا