Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

ویژگی های تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra را بشناسید

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra در چند سال گذشته همواره به عنوان خودرویی مناسب و خوب معرفی شده است. در این مطلب قصد داریم تا ویژگی های این خودرو را معرفی کنیم.خودروهای معدودی در سال‌های اخیر همانند تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra سرخط خبرها را به خود اختصاص داده‌اند. بازگشت این خودروی اسپورت نمادین شایسته‌ی یک گرامی داشت بزرگ بوده اما برخی منتقدان همچنان روی همکاری تویوتا با ب‌ام‌و تمرکز کرده و عدم استفاده سوپرا از پیشرانه و گیربکس مخصوص خود را نشانه ضعف این خودرو دانسته‌اند؛ اما پس از تست و بررسی مفصل این خودرو، قویاً معتقدیم که سوپرای جدید در عمل جواب منتقدان را داده و همکاری با ب‌ام‌و کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است. در ادامه 5 ویژگی بسیار خوب سوپرا 2020 را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

پیشرانه و گیربکس

بله پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی ب‌ام‌و در قلب سوپرای ژاپنی قرار گرفته است. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته ZF جفت شده و تنها گیربکس در دسترس برای این خودرو می‌باشد. طرفداران گیربکس‌های دستی شاید از این قضیه ناراحت باشند اما گیربکس ZF جزو بهترین‌های بازار است. پیشرانه یاد شده قدرت 335 اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه می‌شود.

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

حالت اسپورت

سوپرا همیشه تیز و سریع حس می‌شود اما تویوتا باعث شده فشار یک دکمه باعث ایجاد حداکثر هیجان شود. برخلاف بسیاری از محصولات ب‌ام‌و که دارای حالت‌های رانندگی متنوع هستند، سوپرا فقط دارای دو حالت نرمال و اسپورت است. فقط کافی است دکمه اسپورت را فشار دهید تا خودرو سریعاً بیدار شده و پدال گاز، سیستم تعلیق، گیربکس و سیستم اگزوز پاسخ‌های تندتری داشته باشند. پیشرانه B85 صدای بسیار خوبی در حالت نرمال دارد اما در حالت اسپورت همانند یک AK-47 حس می‌شود. وقتی پا را از روی پدال گاز بردارید صدای بسیار هیجان‌انگیزی را خواهید شنید.

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

فضای صندوق

شاید اشاره به فضای صندوق یک خودروی اسپورت خنده‌دار به نظر برسد اما شاید هم بسیاری از خریداران به این نکته توجه کنند. اگر یک خودروی اسپورت نتواند نیازهای روزمره مالکش را رفع کند به چه دردی خواهد خورد؟ سوپرا اینجاست تا با فضای بار 289 لیتری خود شما را نسبتاً راضی کند. در واقع فضای بار این خودرو با یک سدان ساب کامپکت قابل‌مقایسه است. طراحی هاچبک سوپرا به این معنی است که با راحتی بیشتری می‌توان وسایل بزرگ‌تر را در آن جای داد.

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

کابین تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

کابین یکی دیگر از نقاط قوت همکاری تویوتا با ب‌ام‌و را نشان می‌دهد. تمامی دکمه‌ها و تکنولوژی‌های کابین این خودرو از همکار آلمانی گرفته شده و بنابراین حس لوکس بودن آن بیشتر از اکثر محصولات تویوتاست. در واقع می‌توان گفت سوپرا دارای لوکس‌ترین کابین در بین محصولات تویوتا به جز لندکروزر است. البته برخی ویژگی‌های تویوتا همچون فرمان نازک را می‌توان در سوپرای جدید دید.

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

سیستم تعلیق

تنظیمات سیستم تعلیق سوپرا جایی است که بیشترین تأثیر را از تویوتا پذیرفته است. زمانی که کارهای مربوط به زیرساخت سوپرا و Z4 کامل شود تویوتا و ب‌ام‌و راه خود را جدا کرده و فرایندهای تولید خاص خود را پی گرفتند. اینجاست که سوپرا متمایز شد. سوپرا بدون اینکه راحتی خود در جاده را از دست دهد تیزتر از پسرعموی آلمانی حس می‌شود. ما دوست داریم تویوتا نسخه‌ای سفت تر و متمرکزتر روی پیست از سوپرا را تولید کند اما مدل کنونی هم به حدی راحت است که ما دوست داریم آن را هر روز برانیم.

تویوتا سوپرا 2020 Toyota Supra

منبع: carbuzz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا