گوناگون

جامعه اسلامی از عالمان غیر متعهد ضربه می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر از قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار جمعی از طلاب اظهار داشت: جامعه اسلامی از علمای غیر متعهد بسیار ضربه خورده است و تکفیری‌ها یکی از نمونه‌های بارز آن است که با وجود مطالعه فراوان و درس شیطانی خواندن فتوا می‌دهند که شیعه از یهود و نصارا بدتر است و نمی‌توان با شیعیان ازدواج کرد.

وی بیان داشت: علم بدون اخلاق، عمل و تعهد برای جامعه خطر ایجاد می‌کند و ما باید سعی کنیم علم خود را در خدمت جامعه قرار دهیم و خدمت به مردم اولین کار عالم است.

مردم از طلاب همچون کار انبیا را انتظار دارند

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خدمت به جامعه کار انبیا و ائمه است و شغل طلبگی بابرکت ترین کار بوده و مردم هر آنچه از ائمه می‌دانند از یک طلبه نیز همان کار را انتظار دارند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: طلبه باید با اخلاص و دارای همت بلند بوده و از سستی به دور بوده و بر ادبیات عرب، صرف و نحو مسلط باشد.

وی افزود: تبلیغ و ارشاد مهم ترین وظیفه انبیا بوده و اخلاق علما، برخورد کریمانه و متواضعانه و ساده زیستی مبنای کار طلاب باشد.

 این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی مستکبران را ناامید و مستضعفان را امیدوار کرد و آنان که قرن‌ها زیر سیطره استکبار و استبداد بودند امروز به انقلاب اسلامی ما چشم دوخته‌اند و امام(ره) چهره واقعی مستکبران را شناساند.

وی ابراز داشت: باید در رأس حکومت پیامبر باشد که اگر نبود امام معصوم(ع) و اگر امام معصوم نیز نبود باید قائم مقام او باشد و در غیر این صورت آن حکومت نامشروع است.

نداشتن رهبر موجب عدم تحقق انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر شده

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در تونس، لیبی و قطر بسیار غوغا به پا شده و دلیل به ثمرن رسیدن به هدف نهایی نبود یک رهبر است و داشتن رهبر یکی از اصول انقلاب اسلامی است که در کشور ایران امام خمینی(ره) آن را برعهده داشتند.

وی با بیان این که امروز میلیون‌ها نفر عاشق شهادت هستند، افزود: طلاب باید کاری کنند که مردم همیشه در صحنه بوده و فرهنگ جهاد و شهادت زنده نگه داشته شود.

وظیفه نخبگان و علما برای حفظ انقلاب اسلامی

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: امروز نخبگان و علما حفظ انقلاب اسلامی را برعهده دارند و از این انقلاب که افراد بسیاری کوشیدند آن را از بین ببرند، وظیفه دارند نگه داری کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا