گوناگون

جام جهانی چشم مسلمانان را در برابر کشتار مردم ˈغزهˈ بست

81237847 5823721

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدحسین سبحانیˈ دوشنبه شب در جمع اعضای ستاد نمازجمعه این شهرستان، گفت: رژیم صهیونیستی از فرصت مسابقات جام جهانی و سرگرم بودن کشورهای اسلامی به این مسابقات، بهترین استفاده را در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه برد.

وی از سکوت مجامع و سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی در برابر جنایات این رژیم منفور انتقاد کرد افزود: بر کشورهای اسلامی و نیز ایران که خود را امت نبی مکرم اسلام (ص) می دانند، این غفلت جایز و پذیرفتنی نیست اگر چه رییس جمهوری محترم چند روز پیش این جنایات را محکوم و از کشورهای اسلامی و غیرمتعهدها خواست در برابر این جنایات رژیم صهیونستی واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام سبحانی اضافه کرد: امت اسلام باید نسبت به مسائل کشورهای اسلامی آگاه و در مقابل توطئه های دشمنان و استکبار جهانی دراین کشورها واکنش نشان دهد نه اینکه تا ساعاتی بعد از نیمه شب بنشینند و برای برد یا باخت یک تیم اروپایی یا آمریکایی دعا کنند؟

وی با بیان اینکه اسلام با ورزش مخالف نیست اما نباید ورزش چشم ما را نسبت به تحرکات دشمنان و کشتار برادران و خواهران دینی مان ببندد، تصریح کرد: امروز موشک های حزب الله رژیم صهیونیستی را به فکر آتش بس انداخته است.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین بااشاره به تحرکات کشور عراق نیز گفت: شرایط این کشور مسلمان نیز تاسف بار است و دشمنان بدنبال تجزیه این کشور هستند که اگر این مهم تحقق یابد، بسیار خطرناک خواهد بود.

امام جمعه ˈنگین شهرˈ از توابع شهرستان آزادشهر نیز در این آیین با اشاره به خطبه پیامبر (ص) در جمعه آخر ماه شعبان درخصوص فضائل ماه مبارک رمضان، برلزوم بهره گیری از فضائل این ماه توسط مسلمانان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی اصغر اطهریˈ گفت: در ماه مبارک رمضان درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز است و این ماه بهترین فرصت برای رسیدن به بهشت است.

وی، ایمان و عمل صالح، تقوای الهی، اطاعت از خدا، پیامبر(ص)، قرآن و ائمه معصومین(ع) و راستگویی را از جمله راههای ورود به بهشت دانست و افزود: انسان مسلمان باید به این راه ها اعتقاد قلبی داشته باشد و آن را توشه راه خویش نماید.

حجت الاسلام اطهری با بیان اینکه نباید پست و مقام و پول و ثروت ما را از آخرت غافل کند، اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی برای رزق و روزی دنیایی خویش دست به دروغ و یا عدم رعایت حلال و حرام خدا می زنند درحالی که نمی دانند رزق و روزی همه مخلوقات دست خداوند است و اوست که بر همه اعمال انسان نظارت دارد.

وی تصریح کرد: امروز در کشور اسلامی ما متاسفانه بازار راستی و راستگویی کساد شده است که این زیبنده امت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نیست.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا