گوناگون

جانشین فرمانده کل سپاه : شهیدان احیاگران حماسه عاشورا در عصر حاضرند

81147056 5665512

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت یکصد شهید دبیرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لانه جاسوسی آمریکا افزود: ایثار پدران و مادران شهدا زیباترین تفسیر یکی بودن قول و فعل آنان در عمل به اسلام و حمایت از ولایت است، تربیت فرزندانی از جان گذشته که سند اعتبار و اقتدار مسلمانان و رمز جاودانگی ما هستند، کاری بس بزرگ و ارزشمند است.

وی گفت: شهدا سند زنده افتخارات ملت ما هستند، آنان به همه جهانیان نشان دادند که این سرزمین اشغال شدنی نبوده و تشییع نفوذ ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سپاس از صبر، نجابت و بردباری خانواده شهدا، افزود: هر فضیلتی که نصیب ملت ایران شده از برکت خون شهداست و ما پابوس شما هستیم.

سردار سلامی با بیان اینکه ما با منطق وحی و اعتقاداتمان زندگی می کنیم نه با محاسبات مادی و دنیوی، گفت: ایران بنام اسلام و تحت پرچم ولایت فقیه در حال رشد و شکوفایی است، کشوری ایمن، آزاد و مستقل که پای هیچ آمریکایی و صهیونیستی به آن نمی رسد، اینها همه از برکت ایستادگی رزمندگان و خون شهداست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایمان و ایثار مردم ایران را سلاحی قوی در برابر دشمنان دانست و افزود: ما امروز در مواجهه با قدرت های بزرگ دنیا، از هر زمان دیگری در تاریخ ایران قدرتمندتر هستیم و با قدرت و صلابت این راه را طی خواهیم کرد.

در ابتدای مراسم نیز نخستین مدیر دبیرستان سپاه پاسداران تهران با اشاره به چگونگی شکل گیری این مدرسه گفت: شاگردان این دبیرستان بامدادان نظامی بودند، قبل از ظهر در کلاس درس حاضر می شدند بعد از ظهر نیز در کلاس های عقیدتی و دینی شرکت می کردند.

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی افزود: هدف از تاسیس این دبیرستان کادرسازی و تربیت نیرو برای سپاه پاسداران بود.

وی شهدا را عامل بقای انقلاب دانسته و بر احیای مجدد این دبیرستان تاکید کرد .

قوامی افزود: متاسفانه این مدرسه در سال 79 تعطیل شد، در صورتی که نیروی های تربیت شده در آن تا سر حد جان در خدمت اسلام و ایران بودند و هستند.

یادآور می شود : هدف از تاسیس دبیرستان سپاه در سال 61، تربیت کادر و افسر متخصص و متعهد برای سپاه بود، لذا از میان دانش آموزان سوم راهنمایی با شرایط مناسب علمی و با گزینش تعدادی پذیرفته و بعدها با تحصیلات عالی وارد سپاه می شدند، تربیت دانش آموز تا 16 دوره در این دبیرستان ادامه داشت.

اجتمام(3)**1293**1601**

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا