گوناگون

طرح پزشک خانواده در مناطق حاشیه شهر بوکان اجرا می شود

81147062 5665523

شادی قادری روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح سرشماری جمعیت حاشیه شهر بوکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور ارائه خدمات بهتر بهداشتی درمانی به افراد حاشیه نشین و کم برخوردار این شهر بزودی به اجرا در می آید.

وی گفت: بعد از اتمام کار سرشماری در مرحله بعد در اجرای این طرح، پرونده سلامت برای ساکنان مناطق امیرآباد، پشت 30 متری اسلام آباد و کلتپه به اجرا گذاشته می شود.

قادری ادامه داد: این طرح در دانشگاه های علوم پزشکی 10 استان کشور و در آذربایجان غربی نیز در چهار شهر ارومیه، بوکان، مهاباد و خوی که دارای جمعیت بالای 10 هزار نفر در حاشیه شهر هستند اجرا می شود.

وی افزود: برای انجام سرشماری این بیش از 50 نفر در قالب 20 تیم از امروز 11 اردیبهشت کار سرشماری را آغاز کرده اند که تا 17 اردیبهشت ادامه می یابد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اظهار کرد: پیش بینی می شود در این شهر بیش از 40 هزار نفر در مناطق مورد نظر سرشماری شوند.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

شهرستان بوکان با 225 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از جمله شهرهایی است در استان که پس از انقلاب شاهد مهاجرت بیشترین تعداد افراد به شهر بوده است.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا