Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

جزئیات ارسال اطلاعات DNA انسان به فضا و ستارگان ؟

اطلاعات DNA در آینده به فضا و ستارگان ارسال خواهند شد . بعد از پروژه فضاپیمای وویجر ۱ حالا دانشمندان قصد دارند اطلاعات ژن های انسانی را در داخل تراشه هایی گذاشته و آن را به سمت ستارگان ارسال کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این پروژه با کمک فناوری سیستم رانشی قدرتمند لیزری انجام خواهد شد و در ابتدا تراشه های حاوی اطلاعات DNA به ستاره های نزدیک ارسال می شوند  . هدف اصلی از انجام ابن پروژه ارسال اطلاعات DNA به فضا برای حفظ ماهیت انسانی و همچنین معرفی آن به موجوداتی است که احتمالا در این گیتی در حال زندگی هستند .

پیش از این هم در حدود ۴۰ سال پیش فضاپیمای وویجر ۱ و ۲ با همین عنوان و هدف به فضا پرتاب شدند اما این فضاپیما ها به دلیل سرعت پایینی که داشتند هنوز هم نتوانسته اند از منظومه شمسی خارج شوند البته آنها با سوخت هسته ای کار می کنند و تا سال ۲۰۲۰ توانایی ادامه حرکت را خواهند داشت .

اطلاعات DNA در آینده به فضا و ستارگان ارسال خواهند شد

جالب است بدانید که اندیشه قرار دادن پیام‌هایی برای موجودات هوشمند فرازمینی نخستین بار توسط «اریک بورگس» مطرح شد. سپس کارل ساگان، ستاره‌شناس و اخترشیمیدان مشهور آمریکایی و از پیشگامان روش‌های برقراری ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی، از این ایده به شدت استقبال کرد.سرانجام ناسا با این طرح موافقت کرد و سه هفته به وی فرصت داد تا پلاکی را طراحی کند. ساگان با همکاری فرانک دریک پلاک را طراحی کردند؛ البته طراحی هنری این پلاک را همسر کارل سیگان – لیندا سالزمن- انجام داد!علاوه بر ابزارهای پژوهشی و اندازه‌گیری، هر دو کاوشگر با خود لوحی از جنس طلا حمل می‌کنند. در این صفحات مدور فلزی دیجیتالی، مطالبی مثلفرازهایی از تمدن انسان به زبان ریاضی ، تصویری از دو انسان (زن و مرد) با دستان افراشته به نشانه دوست و  نشانی جایگاه زمین در منظومه شمسی و کهکشان راه‌شیری  ثبت شده‌ است . پیامی هم  به زبان فارسی در آن موجود است که  شامل شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» سعدی است.

اطلاعات DNA در آینده به فضا و ستارگان ارسال خواهند شد

اما حالا تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده و دانشمندان ایده های بهتری برای انجام این کار دارد و البته باید گفت در این فضاپیمای جدید هم به جز اطلاعات DNA فایل تمامی کتاب های چاپ شده و همچنین صدای تعداد زیادی از انسان ها هم وجود دارد .

این پروژه توسط تعدادی از دانشمندان علاقمند به موضوع در سایت کیک استارتر معرفی شده و آنها قصد دارند که بدون حمایت های دولتی آن را انجام دهند .البته از ناسا هم درخواست کمک شده .

اطلاعات DNA در آینده به فضا و ستارگان ارسال خواهند شد

منبع : express

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا