Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکسهوا فضا

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد + تصاویر

سه روز پیش حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد . این حراجی که در ۲۰ ژوئیه هشتمین حراج سالیانه خود را به پایان رساند در نیویورک برگزار شده و بسیاری از علاقمندان که توانایی خرید از حراجی را داشتند اقلام مورد علاقه خود را تهیه کردند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

وسایلی که امسال در حراجی Bonhams  به فروش گذاشته بود به جنگ سرد مربوط بود. جنگ سرد از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ بین روسیه کنونی و ایالات متحده آمریکا در گرفته بود . در طول جنگ سرد هرگز درگیری نظامی مستقیمی میان نیروهای ایالات متحده و شوروی به وجود نیامد و در حقیقت این جنگ پر از رقابت در زمینه های مختلف علمی و نظامی بود .

مسابقات فضایی هم یکی از این رقابت ها بین شوروی و ایالات متحده بود که حالا به تاریخ سپرده شده و یادگار هایی از آن در حراج اقلام فضایی Bonhams به فروش گذاشته شده بودند .

اقلام اصلی موجود در این حراجی  دو دست لباس کامل فضانوردی ، برخی وسایل آپولو ۱۱ ، ابزاری که در ماموریت های سالیوت و سایوز شوروی استفاده می شدند و همچنین ۱۵ قالب گچی از دست فضانوردان بزرگی مثل نیل آرمسترانگ و بوز آلدرین بود .

برخی از این اقلام با عنوان قیمت اولیه  تا بیش از ۹۰ هزار دلار  هم ارزش گذاری شده بودند. باهم به معرفی و بررسی برخی از اقلام موجود در این حراجی می پردازیم .

لباس فضایی «سوکول KV-2» یکی از دو لباس کامل  فضایی  موجود در حراجی بود . لباس برای آقای دان پتیت فضانورد ناسا و مهندس پرواز ایستگاه بین‌المللی فضایی طراحی شده بود و او آن را در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ پوشیده بود. این لباس طی یک قرارداد با قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار به فروش رفت .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

لباس فشار Mark IV هم دیگر لباس موجود در حراجی بود که در پروژه عطارد از آن استفاده می شد . این لباس در سال ۱۹۵۰ برای خلبان هایی که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می کردند ، ساخته شد و در سال ۱۹۶۰ از آن در فضا استفاده شد . قیمت پایه برای لباس فشار Mark IV حدودا ۹ هزار دلار بود .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

مدل اسپوتنیک ۱ اولین وسیله ای که توسط بشر ساخته و به فضا ارسال شده در حراجی Bonhams به قیمت ۱۵ هزار دلار به فروش رفت . هدف پرتاپ این ماهواره آزمایش سازگاری الکترومغناطیسی زمین و تداخل الکترومغناطیسی بوده . ماهواره اسپوتنیک ۱ دارای چهار کپی است و نمونه به فروش گذاشته شده نمونه اصلی آنها می باشد .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

دستگاه شاخص کنترل فضایی سایوز ۳ یکی از گران ترین وسایلی بود که در این حراجی به فروش رسید قیمت ۴۰ هزار دلاری مربوط به همین وسیله است . این دستگاه در سال ۱۹۶۸ توسط فضانورد بوریس وولینوف مورد استفاده قرار گرفت و جالب است که بدانید دستگاه در زمان انجام ماموریتش  کار خودش را به درستی انجام نداد .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

نمودار ناوبری آپولو ۱۱ در فضپیمای عقاب ماه‌نشین در سال ۱۹۶۹ مورد استفاده قرار می گرفت . فضانورد بوز آلدرین از این نمودار در ماموریتش استفاده کرده و با دست خط خودش روی آن نوشته که : این نمودار با سفینه «عقاب» به سطح ماه در آپولو XI برده شده .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

فضاپیمای صعود مستقیم به ماه برای شوروی با ۱۵۰۰ دلار قیمت اولیه ارزان ترین وسیله به فروش گذاشته شده در حراجی Bonhams است . این فضاپیما در حقیقت نمونه اولیه ساخته شده از این مدل بوده و بسیار خاص و غیر عادی است .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

صندلی شبیه ساز پرواز که ناسا آن را با اهداف آموزشی برای مرکز فضایی جانسون ساخته یک وسیله رباتیکی بسیار ساده است و برای تمرین عملکرد بازوی رباتیک کاندارم طراحی شده .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

سیستم آموزشی Gemini 133P در حقیقت یک شبیه ساز برای کنترل جمینی است . پنج  پنل کنترلر در Gemini 133P وجود دارد که فضانورد با کمک آنها می تواند با کنترل وضعیت و سیستم مانور الکترونیک، سیستم مانور مداری، سیستم مرجع زمانی، مدارهای ترتیبی و منبع نیروی آشنایی کامل پیدا کند .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

قالب های گچی از دستان فضانوردان بزرگ لباس فضانوردان دارای دستکش هایی است که مختص خود فضانورد ساخته می شود . حراجی Bonhams قالب هایی گچی از این دستکش ها ساخته و آنها را با قیمت بین ۶ تا ۹ هزار دلار برای فروش قرار داده است .

حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams انجام شد

با هم در میهن پست تصاویر دیگر از حراج اقلام فضایی در حراجی Bonhams  را  تماشا می کنیم.

منبع : gizmag

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا