Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کم مصرف‌ترین خودرو جهان در گینس ثبت رکورد شد !

کم مصرف‌ترین خودرو جهان در گینس ثبت رکورد شد . گروه TUfast Eco که در دانشگاه فنی مونیخ فعالیت می کنند توانسته اند خودرویی بسازند که در هر صد کیلومتر چیزی معادل یک لیتر بنزین می سوزاند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های  سازنده  خودرو به دنبال این هستند ، اتومبیل هایی تولید کنند که مصرف سوخت پایینی داشته و با طبیعت و محیط زیست سازگاری داشته باشند . اما برای اولین بار  گروه دانشجویی  TUfast Eco در دانشگاه فنی مونیخ که در زمینه ساخت خودروهای کم مصرف  فعالیت دارند موفق به تولید خودرویی شدند که بسیار مصرف بهینه ای دارد .

این گروه ابتدا در حال کار روی خودرویی بودند که با آن  در مسابقات Shell Eco شرکت کنند . در این مسابقات که در آلمان برگزار می شود دانشگاه های فنی باید خودروهایی با بدنه سازگار با محیط زیست بسازند شرط برنده شدن در مسابقه Shell Eco سرعت بالا و مصرف پایین انرژی است .

اما در نهایت خودرو ساخته شده توسط  گروه TUfast Eco فراتر از یک مسابقه دانشجویی بود .این گروه در هفته گذشته با حضور مسئولان و داوران گینس رکورد کم مصرف‌ترین خودرو جهان  را نیز به نام خود ثبت کردند .

آنها با ایجاد تغییرات اساسی روی موتور  مدل قبلی خودرویی که ساخته بودند توانستند چنین رکوردی را ثبت کنند . این تغییرات اساسی شامل تعویض سیم پیچ ها و آهن رباهای اصلی موجود در موتور و همچنین ساخت یک کنترلگر منحصر بفرد بوده است .

در هنگام ثبت رکورد در دور اول این خوردو جدید  توانست رکورد ۱۱۴۲ کیلومتر بر کیلووات را در مصرف انرژی برای خود به ثبت برساند اما در دور دوم  با افزایش سرعت کنترلگر و ایجاد تغییراتی در  فشار لاستیک‌ ها اوضاع بهتر شده و در نهایت رکورد ۱۲۳۲ کیلومتر بر کیلووات در گینس برای آنها به ثبت رسید .

البته باید گفت که این خودرو تنها ظرفیت حمل یک نفر را دارد و دارای ابعاد بسیار کوچکی نیز می باشد . اما دارای رکورد بسیار قابل توجهی معادل  یک لیتر بنزین در صد کیلومتر  بوده است .

با هم در میهن پست تصاویر کم مصرف‌ترین خودرو جهان را تماشا می کنیم.

منبع : tufast

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا