Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

حل معمای ساخت طناب در دوره پارینه سنگی + عکس

معمای ساخت طناب در دوره پارینه سنگی حل شد . یکی از سوالات بدون پاسخ برای باستان شناسان این بود که چطور انسان های ما قبل تاریخ در دوره پارینه سنگی می توانستند طناب بسازند حالا با کشف ابزاری در آلمان این معما حل شده است .  برای مشاهده تصاویر و توضحیات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

چندی پیش در کشور آلمان یک ابزار ساخته شده از عاج ماموت ها توسط باستان شناسان کشف شد و با تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که این وسیله برای ساخت طناب در دوره پارینه سنگی کاربرد داشته است .

این وسیله در جنوب غربی آلمان و در یک غار بسیار عمیق کشف شده و حالا در دانشگاه Liège این کشور می باشد . دانشمندان این دانشگاه با توجه به این کشف و در حقیقت حل معمای ساخت طناب قصد دارند تاریخچه جدید طناب را دوباره بنویسند .

بنظر می رسد که انسان ها در آن دوره از تاریخ برای ساخت طناب از وسیله ای استفاده می کردند که حدودا ۲۵ سانتی متر طول داشت و روی آن دو حفره با فاصله چند سانتی از یکدیگر وجود داشت . قطر حفره ها هم معمولا ۷ تا ۹ میلی متر است . در درون هر کدام از حفره ها شیار های زاویه داری وجود دارد که باعث می شود الیاف به کار گرفته شده در ساخت طناب ها به خوبی به یک دیگر بافته شود .

دوران پارینه‌سنگی ابتدایی‌ترین و طولانی‌ترین مرحله زندگی انسان است در واقع ۹۹٪ آن را پوشش می‌دهد. در این دوره روند فرگشت فکری، جسمی، فرهنگی و فناورانه انسان شکل می‌گیرد. اولین ابزارها به دست گونه‌های نخستین انسانی به وسیله سنگ در این دوره ساخته می‌شود. مکان آن نیز شرق آفریقا در اتیوپی، کنیا، تانزانیا به ویژه ناحیه الدوایی و در آسیا و اندونزی است. در همین دوره بود که انسان از شکل شاخه‌های اولیه سرده انسانی نظیر انسان ماهر تحول یافته و به شکل انسان امروزی یعنی انسان خردمند  درآمد.

با هم در میهن پست تصاویری از ابزار کشف شده که معمای ساخت طناب در دوره پارینه سنگی حل کرده است را تماشا می کنیم.

منبع : uni-tuebingen

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا