Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

شبیه سازی سیاره مریخ در کف اقیانوس اطلس ؟

شبیه سازی سیاره مریخ در کف اقیانوس اطلس توسط ناسا انجام خواهد شد مرکز NEEMO جایی است در نزدیکی سواحل فلوریدا که ناسا در آن سیاره مریخ را شبیه سازی کرده است تا فضانوردان خود را در آنجا بیازماید. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

در حال حاضر قرار است درمرکز NEEMO یک تیمی از فضانوردان ناسا با تمامی تجهیزات در محیطی که تقریبا مشابه سیاره مریخ شبیه سازی شده به مدت دو و نیم هفته زندگی کنند .

این آزمایش برای سنجش توانایی ها و همچنین قابلیت دستگاه های این سازمان انجام خواهد گرفت . در زمان انجام این آزمایش ارتباط این گروه از فضانوردان با زمین هم دقیقا مشابه ارتباط از روی سطح سیاره مریخ است به این معنا که هر پیامی از گروه برای سازمان ارسال شود مدت زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید تا ناسا آن را دریافت کند.هر پیامی که از مریخ ارسال شود حداقل یک ساعت طول می کشد تا در زمین دریافت شود .

ناسا همچنین برای علاقمندان به این پروژه که قصد دارند فعالیت های این گروه را در این چالش جالب  دنبال کنند یک صفحه اختصاصی در سایت ناسا و یک اکانت توییتری ایجاد کرده که شما می توانید آنها را از اینجا دنبال کنید .

این آزمایش می تواند برای سفر بی بازگشت انسان به فضا هم بسیار مفید واقع شود و این آزمایش بسیار خوبی برا  افرادی است  که قصد دارند در این سفر شرکت کنند .

دستگاه مینیاتوری تجزیه DNA هم مراحل نهایی آزمایش خود را در این پروژه به پایان می رساند و پس آن در صورت موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد شد . این دستگاه به تازگی توسط یک شرکت بریتانیایی برای ناسا ساخته شده است .

با هم در میهن پست تصاویر  شبیه سازی سیاره مریخ در کف اقیانوس اطلس توسط ناسا را  تماشا می کنیم.

 

منبع : nasa

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا