گوناگون

جشنواره بازیهای بومی و محلی کشور در بهرمان رفسنجان برگزار می شود

جواد حاج باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هشتمین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان کرمان و نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، اول و دوم خرداد ماه به میزبانی شهرستان رفسنجان در شهر بهرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات این جشنواره در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود که در بخش آقایان رشته‌های شترسواری، طناب‌ کشی و کشتی کویری و در بخش بانوان نیز مسابقات در رشته‌های هفت‌سنگ و ماچلوس هستند.

این مسئول یادآور شد: در این جشنواره که به صورت کشوری برگزار می شود نزدیک به 600 ورزشکار، مربی و سرپرست تیمها حضور می یابند و جوایز نفیسی به نفرات و تیمهای برتر اهدا خواهد شد.

حاج باقری تصریح کرد: این جشنواره همراه با اجرای موسیقی نواحی کشور بوده و در بخش موسیقی و آواهای محلی از استان‌های کرمان، کردستان، لرستان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در این جشنواره حضور دارند که با موسیقی محلی فضای خوبی به جشنواره خواهند داد.

وی ادامه داد: در بخش جنبی این جشنواره، غرفه های غذای محلی و سنتی نیز به سرپرستی نیکی ملکی داور بین المللی آشپزی دائر خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی استان کرمان درباره مسئولین دعوت شده به این جشنواره ابراز داشت: در این جشنواره  مسئولین استانی از جمله استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان استان و  مسئولین کشوری از جمله غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا پارسا مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی، بومی و محلی کشور، دبیر فدراسیون و رئیس کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون  حضور خواهند داشت.

به گفته حاج باقری، مراسم افتتاحیه این جشنواره روز پنج شنبه ساعت 9 صبح در امامزاده ابراهیم (ع) بهرمان بوده و مراسم اختتامیه نیز روز جمعه ساعت 16 عصر در این مکان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا