گوناگون

جشنواره دانش آموزی ˈغذای سالمˈ در رودخانه رودان برگزار شد

81135465 5646102

به گزارش چهارشنبه ایرناˈ در این رقابت مهیج و خوشمزه که در سالن ورزشی شهید رجایی شهر زیارتعلی رودخانه برگزار شد؛ 49 کدبانوی سرآشپز از مقاطع مختلف تحصیلی با طبخ و ارائه انواع غذاهای سالم، مغذی و مفید و گسترانیدن سفره ای زیبا و رنگارنگ؛ ضیافتی به یادماندنی را رقم زدند.

در این جشنواره؛ 49 نوع غذا از جمله آش، قلیه ماهی با ماهی رودخانه ای، چلو مرغ، سبزی پلو، لوبیا پلو، پلو ماهی، انواع دلمه، کوکو، ته چین، خورشت، دسر و سالاد در معرض دید همگان قرار گرفت.

در پایان این رقابت، تمامی غذاهای ارائه شده با ملاک هایی نظیر استفاده از مواد غذایی مفید و مغذی، استفاده نکردن از رنگ های غیر مجاز و روغن جامد، طعم و مزه غذا، نحوه پخت، رعایت بهداشت، نظافت و هنر سفره آرائی داوری و ارزیابی شد و با رأی هیئت داوران؛ هشت غذا به عنوان غذاهای برتر معرفی شد و از سوی بهداشت و درمان رودان از تلاش، همت بلند، ذوق و هنر کدبانوهای سرآشپز تجلیل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در حاشیه برگزاری این رقابت جذاب، پرشور و بانشاط؛ ترویج تغذیه سالم و ایرانی با محوریت غذاهای سنتی و محلی، ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در خصوص خواص غذاهای های محلی و ترویج فرهنگ استفاده از این غذاها به جای فست فودها و تقویت فرهنگ خود مراقبتی را از اهداف برگزاری این جشنواره غذایی برشمرد.

غلامعلی خجندی تبیین و ترویج فرهنگ سلامت و اهمیت سلامتی در زندگی، توجه بیش از پیش شهروندان بویژه دانش آموزان به موضوع تندرستی و ترغیب آنان به تلاش برای داشتن زندگی و جامعه ای سالم، بانشاط و بالنده را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره غذای سالم عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش و شیوع بیماری های غیر واگیر ناشی از تغذیه ناصحیح و ناسالم؛ اظهار کرد: عادات نامطلوب و ناصحیح غذایی؛ علاوه بر اینکه تهدیدی جدی برای سلامت به شمار می رود؛ بیشتر افراد را نیز در معرض خطر همه گیری بیماری های غیرواگیر قرار داده است.

خجندی با اشاره به آمار مصرف سوسیس، کالباس و غذاهای آماده طی سال های اخیر؛ بیان کرد: این غذاهای پر طرفدار که بازار مصرف آن، این روزها به شدت داغ است؛ با وجود ظاهر جذاب و طعم لذیذ، نه تنها دارای ارزش غذایی نیستند، بلکه سلامت انسان را نیز به شدت تهدید می کنند.

این مسوول با بیان اینکه عادت های غذایی صحیح باید در سنین پایین به کودکان آموزش داده شود؛ افزود: توجه و تمرکز بر تغذیه سالم، مناسب، مغذی و مقوی؛ سلامت جسم، روح و روان انسان را تامین و تضمین می کند.

خجندی در پایان با تاکید بر نقش تغذیه سالم در سلامت جسمی، روحی و روانی افراد؛ خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره ها علاوه بر ایجاد روحیه شور، نشاط و هیجان در بین نسل نوجوان و دانش آموز؛ روش تغذیه صحیح و سالم را به آنان می آموزد و با نهادینه سازی این فرهنگ؛ موجب ارتقای شاخص های سلامت در جامعه می شود.

هم اکنون بیش از سه هزار و 750 دانش آموز در 223 کلاس درس در 79 آموزشگاه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در بخش رودخانه شهرستان رودان مشغول به تحصیل می باشند و 11 مدرسه این منطقه؛ ریز پوشش طرح مروج سلامت قرار دارند. ک/3

7196/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا