گوناگون

جشن ازدواج آسان 30 زوج جوان در شهرستان آزادشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی بذر افشان ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ازدیاد جمعیت و فرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه، مدت 3 سال است که موسسه خیریه مصباح الهدی اقدام به برپایی مراسم ازدواج آسان در هر ماه کرده است.

وی ادامه داد: به جز برپایی مراسم، تهیه کالاهای اساسی زوج های جوان نیز بر عهده ماست به همین منظور جهیزیه ای معادل 200 میلیون تومان از سوی خیرین برای خانه بخت زوج های جوان تدارک دیده شده است.

رئیس موسسه خیریه مصباح الهدی ادامه داد: این موسسه بنا دارد طرح نهضت ازدواج آسان شهر به شهر و محله به محله گسترش دهد تا دیگر موسسات و دستگاههای دولتی از این طرح برای ایجاد بستری مناسب در راستای ازدواج جوانان الگوبرداری کنند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر بسیاری از خیرین در بحث مدرسه سازی و ساخت مسجد به خوبی عمل کردند اما به ایجاد شرایطی برای ازدواج آن دسته از جوانانی که استطاعات مالی ندارند، کمتر توجه شده است از این رو خواستار حمایت این عزیزان در تسهیل ازدواج زوج های جوان هستم.

حجت الاسلام بذر افشان با اعلام این نکته که استقبال جوانان برای برگزاری مراسم ازدواج آسان زیاد بوده، بیان کرد: در حال حاضر 500 زوج جوان برای برپایی مراسم ازدواج آسان ثبت نام کردند که با حمایت بیشتر خیرین می توانیم هرچه سریعتر مراسم را اجرا کنیم.

وی از برگزاری مراسم ازدواج آسان 15 زوج طلبه در پانزدهم ماه رمضان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی خبر داد و اذعان کرد: برای 114 زوج جوان نیز تا پایان سال جاری مراسم ازدواج آسان برگزار می شود.

سرپرست مجموعه خیرین ازدواج استان گلستان اعلام کرد: شهر گرگان به عنوان پایتخت ازدواج آسان در کشور انتخاب شده است تاجاییکه برخی افراد از دیگر شهرهای کشور خواستار تحت پوشش قرار گرفتن طرح نهضت ازدواج آسان در این استان شده اند که به دلیل بضاعت اندک و کثرت متقاضیان در استان قادر به حمایت از آنها نخواهیم بود.

وی در خاتمه اذعان کرد: موسسه خیریه مصباح الهدی مدت 3 سال است، اقدام به برگزاری این مراسم کرده که در ابتدا تنها چند خیر حمایت می کردند درحالی که امروز حدود 150 خیر در استان مراسم ازدواج آسان زوج های جوان را تحت پوشش دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا