گوناگون

جلوه‌ای از طرح «تفرجگاه فرهنگی» صالحی با نورافشانی در مصلی

به گزارش خبرنگار مهر، حوالی ساعت 8:30 امشب پنجشنبه 11 اردیبهشت یک نورافشانی باشکوه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران، محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

این برنامه مفرح فرهنگی به مناسبت ماه رجب و به همت کمیته فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران در پشت بام شبستان برگزار شد و طی آن بیش از 1000 ترقه و نورافکن دستی، آسمان مصلی را به مدت حدود 20 دقیقه روشن کردند.

نورافشانی امشب که با استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب رو به رو شد، در حالی به اجرا درآمد که سیدعباس صالحی رئیس این نمایشگاه پیشتر وعده داده بود که باید نمایشگاه را به یک «تفرجگاه فرهنگی» تبدیل کرد.

در شروع این برنامه که بدون اعلام قبلی برگزار شد، مردمی که در حال ترک مصلی بودند، به یکباره با مشاهده منظره مصلی، با سر دادن هلهله و شادی به استقبال این نورافشانی رفتند و با به دست گرفتن موبایل‌های خود شروع به فیلمبرداری و گرفتن عکس از آسمان رنگارنگ مصلی کردند.

سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران هم که به همراه مجید صحاف مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی و برخی دیگر از دست اندرکاران این نمایشگاه، به پشت بام شبستان آمده بود، با حضور در این برنامه و از پشت بام شبستان، شادی خود را با بازدیدکنندگان از نمایشگاه که چهره خسته آنها اندک اندک خندان می‌شد، قسمت کرد و. به نظر می‌رسید حداقل برای دقایقی، خستگی از تنِ همه حاضران در مصلی در رفت!

بر اساس اعلام قرار است طی روزهای آتی و تا پایان نمایشگاه بیست و هفتم، یک نورافشانی دیگر هم در مصلی برگزار شود. زمان این برنامه هنوز اعلام نشده و به نظر می‌رسد دلیل این کار و در واقع این پنهان کاری، اصطلاحاً سورپرایز کردن بازدیدکنندگان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا