گوناگون

جلوگیری از تکثیر هیئت‌های مذهبی در خراسان جنوبی/ اجازه ورود خرافات و منکرات به عزاداری ها را نمی دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان صبح پنج‌شنبه در جمع اعضای شورای عالی بسیج رسانه استان با تسلیت درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای همگرایی نیروهای درون خیمه انقلاب، رنج‌های زیادی متحمل شده و ایشان بر ضرورت همگرایی و وحدت نیروهای انقلابی با سلایق مختلف تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه اخلاق توحیدی در جامعه کمرنگ شده است، بیان کرد: اخلاق زیرمجموعه توحید بوده اما در زندگی، اخلاق توحیدی کمرنگ شده است.

حجت‌الاسلام لطفیان اخلاق را یکی از ارکان بسیار مهم در زندگی دانست و گفت: این رکن مهم به انسان واگذار شده که متاسفانه در این بخش کم‌کاری شده است.

وی افزود: امروز متاسفانه در جامعه اسلامی پایبندی به مسائل اخلاقی ضعیف شده و این امر سبب شده تا افراد با تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌های نابجا حکم صادر کنند.

حجت‌الاسلام لطفیان تصریح کرد: عقاید و احکام نیز از ارکان دیگر زندگی است که امروز در حوزه عقاید و احکام “باورهای شرعی” در جامعه مشکل نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به جلوگیری از تکثیر هیئت‌های مذهبی در برخی ابعاد اشاره کرد و افزود: امسال از تکثیر هیئت‌های مذهبی که بعضاً به دلیل قهر برخی از اعضای هیئت ناشی می‌شود، جلوگیری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اعطای مجوز به هیئت‌های “بانوان و دانش‌آموزی” گفت: در این راستا سقف باز بوده اما در دیگر بخش‌ها به شدت انقباضی برخورد خواهد شد.

وی بر تلاش همگانی و رسانه ها در جلوگیری از اشاعه خرافات و منکرات در عزاداری‌ها تاکید کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز گفت: جشنواره “بسیج و رسانه” همزمان با 24 آبان در بیرجند برگزار می‌شود.

سجاد رضایی مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را تا 15 آبان‌ماه دانست و افزود: این جشنواره در بخش “خبر،‌مصاحبه، گزارش و تیتر” برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا