گوناگون

جمود فکری در برخی مسئولان وجود دارد

استاندار خوزستان در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان گفت: در برخی مسئولان تصمیم‌گیر، جمود فکری وجود دارد و برای نسل دهه 60 همان تصمیم را می‌گیرند که برای نسل دهه 70 می‌گیرند و این می‌شود تعارض.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در جلسه این ستاد که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهارکرد: در حوزه جوانان لازم است از امکانات به طور منطقی، عملی و اصولی استفاده کرد و هر کس در محدوده مسئولیت و تصدی‌گری خود، بدون نیازسنجی و مطالعه و احترام به طرف مقابل اقدامی نکند.

وی ادامه‌داد: دین و فقه ما دین و فقه پویایی است و باید بدانیم چگونه با مردم رفتار کنیم.

استاندار خوزستان درباره بحث دین‌گریزی جوانان که در این جلسه مطرح شد، گفت: هر چه نماد مخالفت باشد تا انتها همه چیز ما را هدف می‌گیرد، اینها دین‌گریزی نیست بلکه لجاجت است و همه این موارد جمع می‌شود و به تقابل بین افراد و جامعه تبدیل می‌شود. مردم ما به ارزش‌های خود معتقدند و نمونه آن را می‌توان در 22 بهمن که نماد ملی و روز قدس که نماد دینی ماست، دید. 10 روز قبل و 10 روز بعد از این ایام مردم تشویق و تقدیر و بعد رها می‌شوند و این کار درستی نیست.

مقتدایی اظهارکرد: بی‌شک خانواده‌ای را نمی‌توان یافت که نسبت به رفتار فرزند خود بی‌تفاوت باشد، بنابراین نباید خانواده را مسئول همه آسیب‌ها دانست. شروع همه این انحراف‌ها از مصوبات و آیین‌نامه‌ها است. وقتی اعلام و ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها موظف‌اند بخشی از هزینه‌ها و درآمدهای خود را به ورزش یا آموزش اختصاص دهند، از همان ابتدا این دو را از هم جدا نمی‌کنند تا هم آموزش و هم ورزش باشد.

وی عنوان‌کرد: وقتی زمینه اشتغال جوانان فراهم نشود، جوان به سرقت روی می‌آورد و وقتی بستر ازدواج فراهم نشود به سمت اولین حرام ارزان روی می‌آورد و وقتی حرام ارزان برای فرد ایجاد شد، دیگر برای ازدواج تلاش نخواهد کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید با جوانان راه آمد، گفت: معتقد نیستم که همه جوانان دین‌ستیز هستند بلکه شاید تلقی و برداشت جوان از دین تغییر کرده باشد اما خدا را می‌شناسد و دین را قبول دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا