گوناگون

برای انجام تحرک بدنی باید به آن باور داشته باشیم

رئیس شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم گفت: برای انجام تحرک بدنی باید به آن باور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و به نقل از روابط عمومی شبکه‌ی بهداشت ودرمان دیلم، «عبدالحسین ناصری» صبح امروز(یکشنبه 26 مردادماه) در جمع تیم مدیریتی شبکه‌ی بهداشت اظهار کرد: باید تحرک بدنی و ورزش کردن بصورت یک باور در ما بوجود آید و این باور از علاقه و به تبع آن ایجاد انگیزه آغاز می‌شود.

ناصری افزود: تا زمانی که ورزش کردن بعنوان یک باور در ذهن ما بوجود نیاید ما ورزش نمی‌کنیم و این یک اصل مهم و اساسی در مقوله‌ی تحرک بدنی است.

وی با اشاره به اینکه آغاز کار همیشه دشوار است، گفت: برای ورزش کردن باید از یک کار کوچک و در یک مقیاس کوچک شروع کنیم تا به کارهای بزرگتر برسیم.

رئیس شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ی ورزش شبکه‌ی بهداشت در ادامه از «خرمی» مسئول ورزش شبکه خواست تا با اطلاع‌رسانی مناسب این کمیته را تا اواخر مردادماه تشکیل دهد و نتایج تشکیل کمیته را در جلسه ستاد شهریورماه اعلام کند.

ناصری در ادامه سخنانش تصریح کرد: باید پرسنل شبکه و مراکز که سال‌هاست ورزش و تحرک بدنی را در برنامه‌ی روزانه خود قرار داده‌اند را تشویق کنیم تا انگیزه‌ای برای دیگر پرسنلی که تحرک کمتری دارند یا اصلاً تحرکی ندارند، باشد.

وی در بخش دیگر سخنانش از پایش ماهیانه‌ی سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خبر داد و گفت: پایش ماهیانه‌ی عملکرد سرپرستان مراکز را با همکاری معاون بهداشتی آغاز کردیم تا از این طریق هم عملکرد سرپرستان را ارزیابی کنیم و هم آنان را در اجرای برنامه‌ها مشارکت دهیم.

ناصری خاطرنشان کرد: برای بهتر و مفیدتر برگزار کردن کمیته‌های تخصصی درون‌بخشی شبکه باید بار علمی این کمیته‌ها را افزایش دهیم و از برگزاری کمیته‌های تکراری اجتناب کنیم.

وی افزود: باید در هنگام پایش‌های محیطی ارتباط کارشناسان ستادی با همکاران محیطی در اجرای برنامه‌ها بیشتر و موثرتر باشد طوری که این بازدیدها در روند اجرای برنامه‌ها در واحدهای محیطی تأثیر داشته باشد.

رئیس شبکه‌ی بهداشت دیلم گفت: واحدهای ستادی و اداری گزارش برنامه هفتگی و فعالیت‌های جاری هفته را شنبه‌ی هفته بعد طبق فرمت به اطلاع رئیس و معاون بهداشتی برسانند.

ناصری یادآور شد: این گزارش‌های هفتگی در ارزشیابی واحدها تأثیرگذار است و برای این است که مدیریت شبکه از فعالیت‌ها و برنامه‌های هفتگی واحدها مطلع باشند و ببینند واحدها چقدر مطابق با برنامه عملیاتی حرکت می‌کنند.

وی از پرسنل خواست آزمون‌های علمی که در طول سال برگزار می‌شود را جدی بگیرند و طبق اطلاعات و داشته‌های خود به پرسش‌های آزمونها پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرکزی یا خانه‌ی بهداشتی در اجرای برنامه‌ای ضعیف عمل می‌کند این نشانگر ضعیف بودن واحد ستادی و عدم پایش به‌موقع و تأثیرگذار مسئول واحد و کارشناس ستادی و ندادن آموزش‌های موثر و اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه موضوع اصلی جلسه به صورت پرسش «چگونه تحرک بدنی را در میان پرسنل افزایش دهیم» مطرح شد و اعضای حاضر یک به یک پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را بصورت بارش افکار در جلسه مطرح کردند.

تشکیل کمیته‌ی ورزش شبکه، اجاره‌ی سالن یا باشگاه ورزشی برای ورزش پرسنل، اختصاص یک مکان در شبکه برای ورزش کردن، اختصاص زنگ ورزشی در تایم کاری، راه‌اندازی بوفه در شبکه، استفاده از وسایل ورزشی در سالن ورزشی مرکز حضرت فاطمه(س)، پیاده‌روی ساحلی پرسنل بصورت یک یا دو روز در هفته، شرکت پرسنل اداره در کلاس ورزشی هفتگی در اداره‌ی ورزش و جوانان، استفاده از افراد مجرب و متخصص در زمینه‌ی ورزش برای آموزش حرکات ورزشی به پرسنل، پیاده‌روی روزانه‌ی پرسنل از منزل تا محل کار، برگزاری پیاده‌روی عمومی، مرخص کردن یک ساعت زودتر پرسنلی که بصورت فعال در برنامه‌های ورزشی پس از تایم کاری شرکت دارند از جمله این پیشنهادات بود.

استفاده از دوچرخه برای سرکار آمدن، دسته‌بندی ورزش‌ها برای مردان و زنان، خرید دوچرخه برای پرسنل، احداث زمین چمن مصنوعی در بیمارستان و مرکز حضرت فاطمه(س)، تشویق پرسنلی که ورزش را در برنامه‌ی روزانه خود دارند، ارائه‌ی برنامه‌ی ورزشی برای بانوان و مردان بصورت جداگانه،هماهنگی بین واحدها در اجرای برنامه‌های ورزشی در مناسبت‌ها، نصب وسائل ورزشی همگانی در شبکه، تأمین سیستم خنک‌کننده‌ی سالن ورزشی مرکز حضرت فاطمه(س)، اجرای برنامه‌ی زمانبندی عمومی برای همه‌ی پرسنل و استمرار اجرای برنامه‌ها، آغاز فعالیت ورزشی در شبکه از یک نوع ورزشی که عمومیت بیشتری دارد از دیگر پیشنهادات و نقطه‌نظراتی بود که در این جلسه برای ترویج تحرک بدنی در میان پرسنل شبکه مطرح شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا