گوناگون

دبیر شورای عالی زکات کشور : کمتر از10 درصد ظرفیت موجود زکات در جامعه جمع آوری می شود

81217384 5788954

حسین نبی لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود : ظرفیت زکات در کشور بسیار بالا است و فقط بر اساس آنچه که وزارت جهاد کشاورزی بر آورد کرده در این حوزه بیش از 200 هزار میلیارد ریال ظرفیت زکات واجب و مستحبی وجود دارد.

وی گفت : در سال گذشته بیش از دو هزار و 700 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد که البته این میزان طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته اما نسبت به ظرفیت موجود خیلی قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی زکات کشور از حدود 10 سال قبل به کمیته امداد امام (ره ) واگذار شده است ، افزود : در سال نخست واگذاری، درآمد زکات 10 میلیارد ریال بود اما سال گذشته این میزان به دو هزار و 700 میلیارد ریال رسید که نسبت به برنامه مصوبی در سال 92 ، رشد بیش از 38 درصدی داشت.

نبی لو با بیان اینکه خراسان رضوی در ردیف چهارمین استان کشور به لحاظ ردیف درآمدی زکات قرار دارد، اظهار کرد : از کل این وجوهات جمع آوری شده در کشور 400 میلیارد ریال آن از محل زکات فطره بوده است.

وی در ادامه افزود : از محل وجوهات جمع آوری شده زکات کشور طی سال گذشته علاوه بر آنکه بخشی به خانواده های نیازمند اختصاص یافت همچنین پنج هزار و 49 پروژه عمرانی در روستاها اجرا شد ضمن اینکه دولت هم 300 میلیارد ریال به این امر کمک کرد.

وی گفت: از کل وجوهات زکات ، یک هزار میلیارد ریال آن برای امور نیازمندان هزینه و مابقی آن صرف اجرای پروژه عمرانی در روستاها شد. این مسوول افزود : بیشترین میزان زکات پرداختی نیز طی پارسال مربوط به شهرهای مریوان و کلاله بوده که در هر یک از آنها بیش از 40 میلیارد ریال زکات جمع آوری شد.

وی بیان کرد : برای امسال هم بر اساس برنامه مصوب ، باید دو هزار و 300 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود اما رقمی که ادارات کل استان ها و شهرستان های کمیته امداد امام خمینی (ره) پیشنهاد داده اند جذب حدود چهار هزار میلیارد ریال زکات است.

2713/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا