گوناگون

درخواست ایران برای میزبانی مقدماتی المپیک 2016/ AFC قراردادها را ارسال کرد

به گزارش خبرنگار مهر، این درخواست چندی پیش از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شد و طی روزهای اخیر نامه قرارداد و تعدنامه همکاری کامل درصورت دریافت این میزبانی، از سوی AFC برای ایران فرستاده شده است. البته کشورهایی که درخواست میزبانی رقابتهای مختلف آسیایی را دارند، باید این قرارداد و تعهدنامه را امضا کرده و به AFC  بازگردانند تا درصورت دریافت میزبانی، بندهای اعلام شده در قرارداد را به بهترین شکل تامین و اجرایی کنند.

رسول دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر، با تائید این خبر، اظهار کرد: طبق قوانین جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مرحله مقدماتی المپیک 2016 برزیل در این قاره، قالب رقابتهای قهرمانی زیر 22 سال آسیا و در دو مرحله انجام می‌‎شود. در مرحله نخست شرکت کنندگان در گروه‌های چند تیمی تقسیم شده و در کشوری که به عنوان میزبان انتخاب می‌‎شود، بصورت دوره‌ای به میدان می‌روند.

وی ادامه داد: 15 تیم‌ برتر مرحله نخست به علاوه تیم میزبان، به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا راه پیدا می‌کنند. در ابتدا تیم‌های در گروه‌های 4 گانه به مصاف هم می‌روند، سپس دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. مسابقات تا مشخص شدن 4 تیم برتر و قهرمان مسابقات ادامه پیدا می‌کند که 4 تیم برتر جام، نمایندگان قاره آسیا در المپیک 2016 برزیل خواهند بود.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال همچنین اضافه کرد: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با میزبانی ایران در مرحله نهایی موافقت کند، تیم امید کشورمان از حضور در مرحله مقدماتی معاف می‌شود و این میزبانی شانس شاگردان نلو وینگادا را برای رسیدن به المپیک افزایش خواهد داد.

دانشجو همچنین گفت: البته فدراسیون ایران، در درخواست خود، خواستار کسب میزبانی در مرحله مقدماتی هم شده تا در صورت دریافت نکردن میزبانی مرحله نهایی، حداقل شانس تیم امید برای رسیدن به مرحله نهایی بیشتر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا