گوناگون

جنوبشرق استان تهران فاقد مرکز MRI است/ کمبود متخصص بیماران را رنج می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز ظهر امروز دکتر محمد تقی خسروانی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان تهران با حضور در  بیت امام جمعه ورامین با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی دیدار و بر رفع مشکلات درمانی و دارویی مردم این منطقه تأکید کرد.

در ابتدای این نشست آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به ویژگی های ورامین اظهار داشت: این شهرستان دارای سابقه طولانی مبارزاتی برای تحقق انقلاب اسلامی هستند و از 15 خرداد سال 1342 در دفاع از ولایت و مرجعیت قیام کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در کنار آرمان های انقلاب اسلامی قرار داشته است.

امام جمعه ورامین افزود: مردم ورامین به دلیل قیام 15 خرداد سال 1342، همواره مورد غضب رژیم شاه قرار داشتند و از اولیه ترین امکانات محروم بودند و اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایان و بزرگی به مردم ورامین ارائه شده اما هنوز حق مردم دیار 15 خرداد ادا نشده است.

مسئولان نسبت به حل مشکلات مردم تلاش کنند

وی ادامه داد: بنده در سال های 54 و 55 به ورامین آمدم و به عینه محروم بودن مردم این منطقه از اولیه ترین امکانات را دیدم، به همین خاطر مردمی که در دفاع از رهبری و ولایت پیشگام بودند، باید مورد توجه مسئولان باشند.

محمودی اضافه کرد: اکنون مردم ورامین مشکلات مهمی دارند که باید مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی به این مشکلات توجه کرده و در راستای رفع آنان برنامه ریزی لازم را صورت دهند.

IMG20252133

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به مشکلات درمانی موجود در شهرستان گفت: از مسئولان درمانی و بهداشتی انتظار می رود که مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنند زیرا مردم این دیار شایسته خدمات خوب هستند.

شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت فاقد مرکز MRI هستند

در ادامه این نشست صدر الله کردبچه از کارشناسان باسابقه بهداشت و درمان ورامین با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان های جنوبشرق استان تهران اظهار داشت: متأسفانه مردم شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت فاقد مرکز MRI هستند و به همین خاطر برای انجام این امر باید به تهران مراجعه کرده که این مسأله نیز مشکلات متعددی را برای بیماران ایجاد کرده است.

این کارشناس بهداشت و درمان افزود: اغلب مردم این منطقه به مشاغل سخت و زیان آور مشغول هستند و به همین دلیل نیاز به مرکز ام آر آی به دلیل مشکلات موجود در سطح ورامین یک خواسته به حق و ضروری است.

وی ادامه داد: بیماران شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت از رفت و آمد به تهران برای انجام یک آزمایش MRI خسته شده اند و خواستار ایجاد یک مرکز تخصصی توسط تأمین اجتماعی برای رفاه حال شهروندان هستند.

مردم جنوبشرق استان تهران در تهیه داروهای کمیاب مشکل دارند

کردبچه در ادامه با اشاره به مشکلات بیماران در حوزه تهیه داروهای کمیاب در ورامین بیان داشت: یکی از مشکلات مهم شهرستانهای جنوبشرق استان تهران، تهیه داروهای کمیاب است.

وی افزود: اگرچه تعداد داروخانه های موجود در سطح این شهرستانها زیاد است اما برخی داروها در این مراکز وجود نداشته و مردم مجبور هستند برای تهیه داورهای کمیاب به تهران و مراکزی نظیر 13 آبان مراجعه کنند که این مسأله نیز باعث گلایه شهروندان شده است.

IMG20251606

جنوبشرق استان تهران با کمبود متخصص مغز و اعصاب و اورولوژ مواجه است

کردبچه ادامه داد: امروز مردم از سازمان تأمین اجتماعی انتظار دارند تا داروهای کمیاب را در مراکز درمانی تحت پوشش خود بویژه بیمارستان 15 خرداد ورامین قرار داده تا خدمت بزرگی به شهروندان ارائه شود.

این کارشناس بهداشت و درمان سپس به کمبود متخصص در سطح شهرستانهای جنوبشرق استان تهران اشاره کرد و گفت: جنوبشرق استان تهران با کمبود متخصص و فوق تخصص بویژه در بخش های مغز و اعصاب، قلب و اورولوژی مواجه است که بتوانند به نیازهای شهروندان پاسخ دهند.

درمانگاه تأمین اجتماعی در پیشوا، قرچک و فشافویه راه اندازی می شود

در ادامه این نشست دکتر محمدتقی خسروانی با ابراز خرسندی از حضور در شهر شهیدان 15 خرداد اظهار داشت: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند، تلاش داریم تا به بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مردم استان تهران بپردازیم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: در سال جدید تلاش داریم بدون پرداختن به مسائل حاشیه ای و با شعار برنامه محوری، شایسته سالاری، پاسخگویی و پاکدستی، مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: هدف از سفر به ورامین بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی مردم این دیار است و بنده  آمادگی کامل دارم تا هرگونه همکاری را با بیماران این شهرستان برای حل مشکل پذیرششان در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی انجام دهم.

خسروانی اضافه کرد: تشکیل درمانگاه تأمین اجتماعی در پیشوا، قرچک و فشافویه در برنامه های سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و در آینده افتتاح می شود که در این صورت کمک بزرگی به بیمارستان 15 خرداد ورامین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا