گوناگون

جهاددانشگاهی موفقیت‌های خود را مدیون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از این نهاد است

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: جهاد دانشگاهی موفقیت‌های خود را مدیون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌غربی، مهندس عاقلی طی سخنانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای ارومیه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تمامی دستاورد‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی خود را مدیون حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و توجه ایشان به این نهاد انقلابی است.

وی همچنین با اشاره به خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا، اظهار کرد: این دو خبرگزاری با فعالیت‌های خود توانستند با روحیه جوان و جهادی خود به رسالت اصلی یک رسانه عمل کرده و نقش بسزایی در آگاهی بخشی ایفا کنند.

وی در رابطه با موفقیت‌های علمی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی دستاوردهای مهمی در علم‌اندوزی کشور داشته و توانسته در خاورمیانه زبانزد مراکز علمی شود و پیشتاز باشد.

وی جهاد دانشگاهی را تبلور عملی، خواستن برای توانستن و ساختن دانست و اظهار کرد: جهادگران با تلاش و همتی مضاعف در یک پروسه‌ چهارساله موفق شدند با تلاش‌های جهادگرانه، با کمترین امکانات و با اتکاء به وام‌های بانکی و اعتبارات داخلی و بخشی از حمایت‌های استانداری و نیز کمک‌های دفتر مرکزی جهاد، مجتمع ‌علمی‌ تحقیقاتی آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی را در زمین 4.5 هکتاری راه‌اندازی کنند و از هیچ‌ همه‌چیز بسازند.

وی ادامه داد: جهادگران دانشگاهی این واحد موفق شدند در جهادی بی‌سابقه طی سه‌ سال، ساختمان‌های مختلف و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی را به‌شکلی تخصصی و منحصر به‌فرد به مرحله ارائه خدمات برسانند که این اقدام در سطح کشور می‌تواند به‌صورت الگو مطرح شود و این مهم در سایه عمل به رهنمود‌های مقام معظم ‌رهبری و روحیه جهادگرانه و حمایت‌های دولت حاصل شده‌است.

عاقلی، کسب رتبه‌ها و عناوین نخست ملی و برتر در سطح کشور در طی سال‌گذشته و جاری و انتخاب یک نفر از مدیران جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی در بین 16 نفر جهادگر نمونه کشوری را که در طی سه‌سال متوالی تکرار شده است نشان از سیستم مدیریتی جهادی این واحد و الگو و افتخاری برای استان دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه کشور، گفت: جهاد دانشگاهی با توسل به ابزارهای علمی و امکانات موجود، بیشترین راندمان و اثرگذارترین نقش را در توسعه جامعه دارد.

عاقلی با اشاره به اینکه بسترسازی و استفاده از پتانسیل‌های جهادی، کشور را در اوج قله‌های فن‌آوری و پیشرفت قرار می‌دهد، افزود: اعتماد به‌نفس و خودباوری و اعتقاد به روحیه و کار جهادی در معارف دینی و قرآنی ما نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره‌ تلاش جهادگران در حوزه‌های مختلف براساس اولویت و اهداف نظام بوده و این امر موجب افتخار کشور و نظام است.

وی از تبدیل شدن حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی به عنوان قطب پژوهش کشور یاد و خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی و آموزش این واحد نیز جزء بخش‌های برتر در سطح کشور بوده و رتبه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزنده ملی کسب کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، اعتماد نظام و دولت به جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی را، نشانه اعتماد به این نهاد انقلابی و توان علمی و تخصصی آن در اجرای ماموریت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و دستاوردهای تخصصی عنوان کرد.

عاقلی گفت: این نهاد آمادگی پذیرش و اجرای ماموریت‌های ملی و بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی در سطح تخصصی را در منطقه و استان دارد.

عاقلی در پایان با اشاره به دستاوردهای نوین پژوهشگران جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: راه‌اندازی مرکز رشد کشاورزی توان پژوهشی در بخش آنالیز تخصصی و دستاوردها در این حوزه و دستیابی این پژوهشگران به تولید سوخت پاک از جلبک و روغن گیاهی، افتخاری بی‌نظیر و ارزشمند برای استان و کشور بوده که منجر به شهرت جهانی و ملی آذربایجان‌غربی شده و این دستاورد مایه افتخار جهاد دانشگاهی استان است که چنین نیروهای بومی را در بالین خود کشف کرده و پرورش داده ‌است.

رئیس جهاد دانشگاهی، همچنین با اشاره به دستیابی پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی به فن‌آوری تولید نهال پاکوتاه سیب به روش کشت‌ بافت، برای اولین بار در سطح منطقه‌ شمالغرب کشور، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: نهال‌های تولید شده، سالم و عاری از بیماری و آفت هستند و سرعت بیشتر تولید نهال‌های یکدست با فضا و زمان کم‌تر، مدیریت راحت‌تر با هزینه‌ای پایین‌تر و بازدهی نهال در زمان کمتر، از مزیت‌های این دانش و فن‌آوری است.

وی برنامه‌های فرهنگی این نهاد را بکر و با ماهیتی محتوایی و کاملا نیازسنجی شده ذکر کرد که اثرگذاری بسیاری دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا