گوناگون

جهاد کشاورزی اصفهان:باغداران اقدام به مبارزه با نسل دوم کرم آلو کنند

81214880 5784620

« مجتبی بارانیان » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بازدید کارشناسان از باغهای استان اصفهان زمان مبارزه با این آفت فرا رسیده است.

وی افزود: کشاورزان هر منطقه با مراجعه به کلینیک های گیاه پزشکی این مراکز در انتخاب میزان دز سم و همچنین نوع سم مشاوره بگیرند.

وی با بیان اینکه مبارزه با نسل دوم کرم آلو در این مقطع باعث ریزش محصول نمی شود، گفت: در این مقطع این آفت باعث کرم خوردگی محصول، کاهش کیفیت میوه و در نهایت مشکلات مربوط به فروش محصول خواهد شد.

بارانیان از کشاورزان خواست تا توصیه های جهاد کشاورزی استان اصفهان را برای مبارزه با آفات جدی بگیرند.

وی با اشاره به وجود 12 گونه آفت کلیدی در محولات باغی استان اصفهان گفت: پسیل گلابی، پسیل پسته، کرم سیب، کرم آلو، خوشه خوار انگور، کنه تار عنکبوتی، کرم خراط، مینوز لکه گرد، چوب خوار پسته، زنبور گوجه سبز، مگس گیلاس و سرشاخه خوار هلو از جمله این آفات هستند.

وی تعیین زمان مبارزه با این آفات را تابع بازدیدهای کارشناسان جهاد کشاورزی استان اصفهان و همچنین پیش بینی های سازمان هواشناسی استان اصفهان دانست.

به گزارش ایرنا، 81 هزار و 985 هکتار باغ آبی و دیم در استان اصفهان وجود دارد که معادل 14 درصد از اراضی بخش کشاورزی این استان است.

متوسط میزان تولید محصولات باغی از این سطوح حدود 601 هزار و 518 تن است.

استان اصفهان در تولید سیب و انار در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

ت/7135/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا