گوناگون

سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی در فصل بهار امسال 50 درصد رشد یافت

81214882 5784624

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، ˈسید ابراهیم سقاییˈ اظهار کرد : در سه ماه نخست امسال، تعداد 15 مجوز سرمایه گذاری در محدوده منطقه صادر شده است .

وی خاطرنشان کرد : این تعداد در مقایسه با 10 مجوز صادر شده در مدت مشابه پارسال با توجه به بهسازی در فضای کسب و کار در منطقه نشان از رشد 50 درصدی دارد .

وی میزان سرمایه اظهار شده از سوی سرمایه گذاران این طرح ها را بالغ بر سه هزار و 690 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد : این میزان نسبت به حدود 170 میلیارد ریال سرمایه گذاری اظهار شده در سه ماهه نخست سال 92 ، بیانگر افزایش دو هزار و 100 درصدی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته است .

سقایی با بیان اینکه حوزه فعالیت این سرمایه گذاران در زمینه های مختلف صنعتی ، خدماتی ، گردشگری است افزود: بنا بر 15 طرح سرمایه گذاری ارائه شده از سوی بخش خصوصی با بهره برداری کامل از این پروژه های سرمایه گذاری، زمینه اشتغال برای حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم در این منطقه فرآهم می شود.

وی دلایل رشد جذب سرمایه گذار در این منطقه را عوامل چون انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری با نهادهای مرتبط برای تسهیل و تسریع در اجرای مزایای قانونی منطقه، بهبود فضای کسب و کار در منطقه، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه عنوان کرد.

وی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، خلق مزیت، بازنگری و مهندسی مجدد فرآیند صدور مجوزها، تشکیل کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و کمیته ارزشیابی زمین سازمان جهت جذب طرح های سرمایه گذاری و اختصاص زمین به طرح های مورد تایید را از دیگر دلایل رشد جذب سرمایه گذار در این منطقه ذکر کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از مهمترین اهداف و رسالتهای این سازمان اعلام و از تلاش و برنامه ریزی سازمان جهت تحقق این هدف خبر داد .

منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است.

کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.ک/1

620/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا