Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

معمای جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان حل شد + عکس

جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان و معمای آن در حالی توسط دانشمندان حل شد که آن ها پرده از راز تابوتی که چند سال قبل تصور می کردند متعلق به یک پرنده شاهین است برداشتند. اخیراً یک اسکن از این تابوت مشخص کرد که موجود مومیایی شده جنین کوچکی است که در هفته بیستم بارداری سقط شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

چند سال قبل یک تابوت مومیایی با ابعاد خیلی کوچک کشف شده بود که این تابوت به ۲ هزار و ۳۰۰ سال قبل تعلق داشت و نکته جالب اینجاست که در آن زمان باستان شناسان اتفاق نظر داشتند که این مومیایی مربوط به  یک پرنده شاهین است اما این اعتقاد شاید بخاطر ابعاد کوچک تابوت بوده ولی با بررسی های علمی مشخص شد که این مومیایی جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان و مربوط به یک انسان است.

جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان اما این روزها در حالی مورد توجه قرار گرفته است که به تازگی تکنولوژی پیشرفته اسکن ، معمای این مومیایی را برملا کرده و دانشمندان با اسکن مجدد آن، دریافته‌ اند که داخل این تابوت، جنین ۴٫۵ ماهه کوچکی مومیایی شده است که به وسیله مادرش سقط شده است.

بقایای جسد جنین مومیایی شده یا همان جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان در جعبه کوچکی شبیه تابوت قرار داده شده و تا الان بدون هیچ آسیبی باقی مانده است. این مومیایی، «جوان‌ترین مومیایی کشف‌شده» لقب گرفته است. یافته ی جدید یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناسان موزه میداستون در کنت انگلیس است.

قطعاً بدون کمک فناوری های جدید امکان شناسایی این گونه مومیایی های سر بسته ای وجود ندارد و سرانجام می بایست برای پی بردن به درون آن باید مومیایی را کالبد شکافی کرد و حتی به آن آسیب زده زد.

با این حال دانشمندان در خصوص جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان می گویند:

بدون کمک فناوری، متوجه نمی‌ شدیم که داخل این جعبه کوچک یک جنین وجود دارد و مجبور بودیم که آن را باز کنیم و مطمئنا این کار موجب آسیب به آن می‌ شد.

جالب است بدانید امروزه باستان شناسان از سی تی اسکن برای شناسایی جزئیات مومیایی ها استفاده می کنند. با استفاده از تصاویر سی تی اسکن می توان بافت های درون بدن مومیایی را مشاهده کرد و شکل آنها را بررسی نمود.

با هم در میهن پست تصاویری از جوان‌ترین مومیایی کشف شده در جهان را تماشا می کنیم.

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا