گوناگون

جوی آبی به‌نام "کارون"

امام‌جمعه موقت اهواز ضمن اعلام نارضایتی از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های دیگر گفت: انتقال هر میزان آب برای مصارف غیرشرب جایز نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌خوزستان، عنوان‌کرد: تونل‌های احداث شده برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون نشانگر حجم زیادی آبی است که برای مصارف کشاورزی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: خوزستان دارای اراضی مستعد کشاورزی فراوانی است و منابع آبی موجود در استان، کل این اراضی را تامین نمی‌کند و به همین منظور منابع آبی موجود متعلق به مردم خوزستان است.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح‌کرد: از سوی دیگر اجرای طرح بزرگ 550 هزار هکتاری رهبری نیازمند منابع آبی است که در صورت انتقال آب رودخانه کارون کشت این اراضی دیگر ممکن نخواهد بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه اگر طرح انتقال آب اجرا شود، کارون به یک کانال یا جوی آب تبدیل می‌شود، اظهارکرد: وقتی رودخانه کارون نتواند حتی نیاز آب شرب خوزستان را تأمین کند، چطور انتظار داریم از طرح 550 هزار هکتاری مورد نظر مقام معظم رهبری بهره‌برداری شود.

وی با بیان‌ اینکه کارون متعلق به خوزستان است. گفت: مردم خوزستان اولین استانی بودند که مورد هجوم دشمن قرار گرفتند و طی هشت سال جنگ‌تحمیلی آسیب‌های زیادی به شهرهای آن به ویژه آبادان و خرمشهر وارد شد. پس چطور می‌توانیم از این مردم که در هشت سال دفاع‌مقدس آسیب دیدند دلجویی کنیم. بنابراین باید واقع‌بینانه و بدون در نظر گرفتن تعصبات منطقه‌ای در خصوص انتقال آب قضاوت کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا