گوناگون

حاشیه شهر مشهد جزیره مستقلی برای كار فرهنگی نیست/ لزوم تشكيل مديريت واحد فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شادكام بعد از ظهر  پنج شنبه در نشست خبری گزارش عملكرد یكساله شهرداری مشهد اظهار كرد: نگاه به فعالیت های فرهنگی به حاشیه شهر مشهد به عنوان جزیره مستقل نیست.

وی افزود: شورای اجتماعی محلات در محلات حاشیه شهر و مناطق كم برخوردار بيشتر از ساير نقاط شهر فعال هستند و مشاركت بهتری در این زمینه وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، بیان كرد: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در این مناطق شهرداری در قالب شورای اجتماعی محلات نگاه ویژه ای به فعالیت فرهنگی در این مناطق دارند.

استقرار امام جماعت در مناطق حاشيه شهر مشهد

وی گفت: عمده ترین فعالیت در رابطه با تشكل های فرهنگی حاشیه شهر كار مشترك شهرداری با سازمان تبليغات اسلامی در رابطه با استقرار امام جماعت در این مناطق است.

شادکام بیان كرد: همچنین به عنوان نمونه در برگزاری جشن های غدیر حمایت های ویژه ای از نهادها و كانون های فرهنگی در مناطق كم برخوردار شد.

وی در خصوص نحوه برنامه ریزی در فرهنگسراهای مشهد گفت: این فرهنگسراها توسط 80 نفر عضو هیئت امنا از نخبگان و صاحب نظران فرهنگی شهر مشهد، وظیفه برنامه ریزی فرهنگي را به عهده دارند و برنامه های گذشته فرهنگسراها را از نظر میزان اثربخشی و كیفیت بازبینی می كنند.

قرار گاه فرهنگی تشكيل شود

به عقیده معاون فرهنگی شهرداری مشهد مدیریتی واحد در قالب قرار گاه فرهنگی باید در خصوص توسعه فرهنگی شهر تصمیم بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از راه اندازي خانه دوم “ملك” و خانه “شاهنامه” در مشهد خبر داد و گفت: راه اندازي فرهنگسرای ولايت نيز از برنامه های آينده شهرداری مشهد است.

شادكام همچنين به مشاركت 50 ميليون تومانی شهرداری مشهد در برگزاری نمايشگاه كتاب در مشهد و مشاركت در تبليغات محيطی اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: دوم آبان زمان بازگشايی اين نمايشگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا