گوناگون

حرم مطهر رضوی در شب مبعث پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) غرق در شادی و سرور شد

81178765 5721288

به گزارش ایرنا ، به این مناسبت ، امشب هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با تشرف به این مکان مقدس ، عید سعید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص ) را به محضر فرزند ایشان، امام رئوف حضرت رضا (ع) تبریک و تهنیت گفتند.

به مناسبت عید سعید مبعث همچنین امشب مراسمی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، مسوولان کشوری و استانی برگزار شد و مداحان در وصف بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به مدیحه سرایی پرداختند.

در این مراسم یکی از کارشناسان مذهبی با تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) ، گفت: مبعوث شدن محمد امین(ص) به پیامبری آغاز انقلاب بزرگ علیه گمراهی و فساد و تباهی بود.

حجت الاسلام ˈسید جعفر طباطباییˈ افزود: در شب بیست و هفتم رجب المرجب، خداوند بر بشر منت گذاشت و آخرین پیامبرش را برای تربیت بشر مبعوث فرمود تا بوسیله او، بشر راه سعادت و نیکبختی را انتخاب کند.

وی اظهار کرد: بر اساس قرآن کریم، هدف اصلی از مبعوث شدن حضرت محمد (ص) دستیابی مردم به درک اجتماعی برای اقامه عدل و قسط در جامعه بود.

قرائت زیارت امین الله، قرائت حدیث شریف کسا و اجرای گروه سرود در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) از جمله برنامه های گرامیداشت شب بعثت آخرین فرستاده خدا بود.

نظیر این مراسم در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی نیز برگزار شد.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا