گوناگون

حرم مطهر رضوی عزادار شهادت حضرت زینب (س) شد

81164159 5695691

به گزارش ایرنا، همزمان با شب 15 رجب المرجب و مراسم اعتکاف؛ زائران بارگاه منور رضوی به زیارت آن امام همام شتافتند و با عزاداری و مرثیه سرایی شهادت حضرت زینب(س) را به پیشگاه مقدسشان تسلیت گفتند.

مرقد مطهر حضرت رضا (ع) امشب آکنده از صدای نوحه مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) بود که در مصیبت حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

سخنران حرم مطهر رضوی در بین عزاداران شهادت حضرت زینب (س) گفت: زینب (س) بانوی بی نظیر در بین مردم دنیا بود که عالی ترین نمونه شهامت و دلیری را در مقابل دستگاه امویان به منصه ظهور رساند.

حجت الاسلام ˈسید حسین حسینی قمیˈ افزود: آن بانوی گرانقدر با برخورداری از قدرت روحی و تشخیص موقعیت وظایف گوناگون اجتماعی خود را به خوبی انجام داد و اگر جانفشانی و رشادت زینب (س) نبود هرگز واقعیت های کربلا تا امروز باقی نمی ماند و ظلم ستمگران بر هم مشخص نمی شد.

وی بیان کرد: زینب (س) در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏ های زیادی را از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان متحمل شد و حوادث تلخی چون اسارت، شکنجه و غیره را تحمل کرد و این سختی ‏ها از او فردی صبور و بردبار ساخت.

به گزارش ایرنا، نظیر مراسم عزاداری برای شب شهادت حضرت زینب (س) در مساجد و تکایای مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد.

7489/659 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا