گوناگون

معاون رییس جمهور : تمامی حوزه های شهری یک بازار بالقوه اشتغال است

81164154 5695686

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری چهارشنبه شب در جلسه مشترک با شهردار مشهد اظهار داشت: شهرداری ها در اختیار گذاشتن بازارهای بالقوه اشتغال به شرکت های دانش بنیان می توانند تا حدودی وضعیت اشتغال کشور را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه های اصلی در تمامی شهرها است ، افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهور جهت اشتغال زایی و تامین طرح های پژوهشی و فعالیت های علمی آماده همکاری همه جانبه با شهرداری مشهد است.

ستاری با تاکید به ورود پارک علم و فناوری خراسان رضوی به مقوله اشتغال،ادامه داد: اگر هزینه هایی برای تامین تکنولوژی در شهرها نیاز باشد حاضر به تامین آن هستیم .

ستاری توسعه حمل و نقل عمومی ، تصفیه فاضلاب و پسماند را نیز از دیگر حوزه های مورد حمایت معاونت علمی فناوری رییس جمهور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گستردگی کلانشهر مشهد سبب تامین بازار شرکت های دانش بنیان می شود، تصریح کرد: در زمینه های توریسم درمانی، سلول درمانی، مباحث پژوهشی و تکنولوژی های جدید که مرتبط با علم و فناوری است نیز آمادگی داریم تجارب مورد نظر را در اختیار شهرداری مشهد قرار دهیم.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: شهرداری مشهد از ایده ها و اندیشه های نو استقبال می کند .

سید صولت مرتضوی افزود: در شهرداری ها نیازهای اساسی به ارایه راه حل های بومی در زمینه های مبحث حمل و نقل عمومی، داریم که شرکت های دانش بنیان می توانند با ارایه ایده های نو در این مقولات کارساز باشند.

وی تصریح کرد: در اجرای خطوط 2 و 3 قطار شهری مشهد مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آنها در حال رایزنی و مذاکره با کشور چین با ریسک پذیری بالا هستیم و باید نخبان در این خصوص ایده بدهند.

مرتضوی با بیان اینکه در موضوع قطار شهری مشهد حدود 250 هزار میلیارد ریال در یک برنامه هشت ساله باید هزینه کرد، گفت : شورای شهر و شهرداری مشهد بر استفاده از امکانات داخلی حتی با هزینه ای بیشتر از حد معمول تاکید دارند.

وی بیان کرد: اگر شرکتی حاضر به اجرای سیستم بی.آر.نی برقی باشد برای پیش پرداخت حاضر به خرید 200 دستگاه اتوبوس هستیم .

مرتضوی با بیان اینکه در بحث پیاده راه سازی برای سال جاری حدود 270 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است،افزود: صنعت نانو در آسفالت، نیز یکی دیگر از زمینه های همکاری شهرداری مشهد با پارک علم و فناوری است و سالانه 10 میلیون مترمربع سطح شهرآسفالت می شود.

شهردار مشهد در پایان با تاکید بر اینکه تمام امکانات شهرداری به روی نخبگان باز است، گفت: درحوزه دانش افزایی مطالعاتی و پژوهشی باید گام های بیشتری برداشته شود ./2

7505/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا