گوناگون

ممیزی نواحی منفصل شهری، گام جدید شورا برای افزایش درآمدها

81164153 5695685

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور جدید شورای اسلامی شهر سنندج گام هایی را در جهت افزایش درآمد شهرداری این شهر برداشته تا کم کاری هایی که از گذشته وجود داشته است را جبران کند.

پس از پیگیری بدهی سازمان ها و ادارات مختلف به شهرداری که به دلیل ساخت و سازها ایجاد شده بود، این بار شورای اسلامی شهر سنندج گام جدیدی برای افزایش درآمدهای محدود شهرداری سنندج برداشته است و آن ممیزی املاک نواحی منفصل شهری است.

شورای اسلامی شهر سنندج شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون عمران خود به بررسی گزارش شهرداری در رابطه با انجام ممیزی منطقه منفصل شهری پرداخت.

یک عضو شورای اسلامی شهر سنندج در این نشست با اشاره به اهمیت انجام ممیزی گفت: این امر قرار بوده از سال 65 انجام شود اما در اکثر شهرهای استان انجام نشده است.

فردین زمانی افزود: از سال 92 تصمیم برای آغاز این طرح اتخاذ شد و اولویت ارائه خدمات به نقاط شهری بر اساس ممیزی قرار گرفت.

به گفته وی در انجام این طرح به مرور به حواشی شهر و مناطق منفصل شهری نیز پرداخته می شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سنندج هم در این نشست به ارائه گزارش از ممیزی منطقه منفصل شهری ننله پرداخت و گفت: ننله را به این دلیل در اولویت ممیزی مناطق منفصل شهری قرار دادیم چون از دیگر نواحی نظم بیشتری دارد.

شایسته محمدی با بیان اینکه حتی تعداد تیرهای چراغ برق، درخت ها و ساختمان ها در ممیزی ثبت می شود، افزود: ممیزی املاک، اطلاعات پایه ای است که باید در شهرداری ها وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: ممیزی در بازنگری و بازبینی طرح هایی همچون طرح تفصیلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی سپس به ارائه اطلاعاتی در رابطه با ننله پرداخت و ادامه داد: ننله با 58 هکتار مساحت 18 هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: این منطقه دارای دو هزار و 600 پلاک و چهار هزار واحد مسکونی و تجاری است.

محمدی سپس به اهداف انجام ممیزی اشاره کرد و گفت: سهولت در محاسبه و صدور عوارض نوسازی و امکان بروز کردن نقشه از طریق گردآوری اطلاعات از جمله آثار مثبت انجام ممیزی است.

کارشناس بازرسی استانداری کردستان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که زحمتی که برای برداشت ممیزی املاک کشیده شده، به نتیجه برسد و به هدر نرود.

عثمان رحیمی افزود: کمیسیون ماده 100 باید فعال شود و سریع در این رابطه عمل کند و مصوبات ویژه ای برای ناحیه منفصل شهری ننله بگذراند.

وی که شهردار سابق سقز بوده است با اشاره به اینکه جمعیت 60 هزار نفری ناحیه منفصل شهری نایسر حتی از برخی از شهرستان های استان بیشتر است، اظهار کرد: نایسر می تواند منبع درآمد مناسبی برای شهرداری باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان نیز در این نشست گفت: بسیاری از اصناف تجاری ناحیه منفصل شهری نایسر جواز صنفی ندارند و این پذیرفتنی نیست.

پیمان اسراری افزود: بسیاری از اماکن این نواحی که کاربری تجاری ندارند، عملکردی تجاری دارند.

به گفته وی دانه بندی شن و ماسه در نایسر نیز در حال تبدیل به معضلی زیست محیطی است.

وی اظهار کرد: شورای شهر تصمیم گیری کند که تا چه دامنه ای می توانیم اجازه دانه بندی شن و ماسه بدهیم.

وی افزود: 22 واحد دانه بندی شن و ماسه امروز در محدوده شهری قرار گرفته اند که سال های گذشته در این محدوده نبودند.

اسراری با اشاره به اینکه باید کاری کارشناسی و فنی در مورد کاربری واحدهای تجاری صورت بگیرد، ادامه داد: امیدوارم با داده هایی که از سوی شهرداری ارائه می شود بتوانیم با تعامل سیاستگذاری درستی با شهرداری داشته باشیم.ک/4

570/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا