گوناگون

فروش داروی غیرمجاز در عطاری‌های کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: وضعیت عرضه داروهای غیرمجاز در عطاری‌های شهرستان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، مهدی فروزان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی از کشف 4990 قلم داروی غیرمجاز در عطاریها که 2200 قلم آن در حوزه اعتیاد و ترک اعتیاد مصرف می‌شود خبر داد و افزود: برخی از این اقلام فقط قابل تجویز توسط پزشکان است اما متأسفانه متصدیان عطاریها با کمترین شناختی، مصرف آن را به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کنند.

وی بیان کرد: واحدهای گیاهان دارویی به صورت قارچ گونه در سطح شهرستان روییدن رشد کرده و بدون داشتن کوچکترین اطلاعات پزشکی به مردم، دارو تجویز می‌کنند. گاها متولیان این واحدها طوری با مردم سخن می‌گویند که انگار سال‌ها است در این حوزه فعالیت داشته و از اطلاعات زیادی برخوردارند.

فروزان از مسئولان اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف کاشمر خواست نسبت به پلمب واحدهای عطاری فاقد پروانه کسب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این مشکل در جلسه شورای تامین شهرستان مطرح شده است، افزود: آمار و اطلاعات به دست رسیده در خصوص این معضل حساس و تاسف بار است. دادگستری شهرستان اعلام امادگی کرده است تا در کمترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی کند. هرچه سریعتر باید پرونده افراد متخلف، تشکیل و روانه دادگاه شود.

فروزان با اشاره به مشکل بوجود آمده در تامین آب مصرفی امامزاده سید مرتضی، افزود: متأسفانه متولی موقوفه، آب شرب سید مرتضی را به روستاهای نقاب و میرآباد منتقل کرده در حالی که چاه آب سید مرتضی متعلق به امامزاده است لذا از اداره اوقاف و متولی موقوفه انتظار می‌رود در این زمینه مشکل را رفع کنند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی یکی از اصول زیربنایی در هرجامعه‌ای است، گفت: جامعه پویا، شاداب و سرزنده باید امنیت و سلامت غذایی را در دستور کار قرار دهد. اگر چه مردم بعضی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند اما باید فرهنگ‌سازی در برخی امور بهداشتی صورت گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا