گوناگون

امام جمعه موقت زنجان: عید غدیر، عیدی آسمانی است

امام جمعه موقت زنجان گفت: عید غدیر، عیدی آسمانی و الهی است و این روز به قدری عظمت دارد که خداوند توبه حضرت آدم(ع) را در این روز می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، حجت الاسلام “سیدرضا موسوی” ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، اظهار کرد: همه مومنان را به تقوای همه جانبه سفارش می‌کنم که تقوای الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و از آن اجتناب نکنند.

وی گفت: ماه ذی الحجه ماه ولایت است و این ایام، ایام متبرکی است که همه ما باید سعی کنیم از این فرصت‌های ناب بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت دهه مبارک ولایت، افزود: از عید قربان تا عید بزرگ غدیر دهه ولایت و کرامت نامگذاری شده تا عظمت این اعیاد بزرگ را نشان دهد و ذات مقدس خداوند به قدری برای عید غدیر عظمت قائل است که امام صادق(ع) می‌فرماید: ‌عید غدیر عید بزرگ الهی است که در آسمان‌ها و مابین فرشتگان مشهورتر است تا برروی زمین بین بندگان‌، از همین رو توجه ویژه‌ای نسبت به این روز بزرگ داشته باشیم؛ چراکه در این روز خاتم‌الاانبیاء حضرت محمد(ص) جانشین بر حق خود حضرت علی (ع) را به تمامی مردم معرفی کردند.

موسوی در ادامه خطبه‌های خود تصریح کرد: هجدهم مهرماه (15ذی الحجه) مصادف با فرخنده میلاد امام هادی(ع) است که این روز بزرگ را به جمیع شیعیان تبریک عرض می‌کنم، همچنین دوشنبه 21مهرماه برابر با عید بزرگ غدیر است که فضیلت این روز بر هیچ کسی پوشیده نیست.

امام جمعه موقت زنجان در بخش دیگری با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: باید قدردان زحمات شبانه روز این قشر از جامعه بود، چرا که برای حفظ امنیت، جان، مال و ناموس مردم این سرزمین جانفشانی‌های بسیاری کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا