گوناگون

‌چگونه زنجان جزو 10 قطب گردشگری می‌شود؟

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: در برخورد با گردشگر باید از اصول علمی و تجربیات جهانی استفاده کرد.

“یحیی رحمتی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: به واسطه نقطه قرارگیری استان زنجان، این استان از نظر گردشگری بسیار اهمیت دارد، چرا که هم منطقه‎ای برای عبور به اروپا و هم مکان ارتباطی شمال‌غرب و ارتباط به آسیای میانه است، لذا پتانسیل گردشگری بالایی دارد، ولی متاسفانه استان در حد گذرگاه گردشگری باقی مانده است.

وی افزود: تلاش برای تبدیل زنجان از گذرگاه به مقصد گردشگری در دستور کار قرار دارد، لذا اقداماتی در این زمینه انجام شده است که ایجاد زیرساخت و سایت بزرگ گردشگری از سوی معاونت عمرانی استانداری زنجان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، نمونه این اقدامات است که در نظر گرفته شده است. این سایت در جنوب زنجان و در مسیر اتوبان اصلی ایران، اروپا قرار داده شده تا توقف گردشگر را بیشتر کند و ساخت این سایت بزرگ گردشگری در دستور کار قرار دارد.

این مسوول در خصوص جایگاه استان در مقایسه با سایر استان‎ها در زمینه گردشگری، خاطرنشان کرد: استان زنجان در زمینه دیرینه بودن فعالیت‎های گردشگری در ردیف اول بین استان‎ها قرار دارد، ولی تاکنون مطالعه مقایسه‌ای در این زمینه انجام نشده است، اما می‎توان گفت که به دلیل آثار جهانی ثبت شده موجود در استان و جاذبه‎های طبیعی می‎توان با برنامه‌ریزی استان زنجان را در ردیف 10 استان برتر کشور قرار داد.

وی در خصوص آموزش فعالان گردشگری و مردم، اظهار کرد: اولین کارگاه‎های گردشگری با عناوینی چون کارگاه تخصصی برخورد مناسب با گردشگر، کارگاه تخصصی مردان نمکی و … با همکاری جامعه راهنمایان گردشگر آغاز شده است، چرا که معتقدیم آموزش اساس توسعه است و باید در زمینه آموزش و جذب گردشگر به صورت تخصصی برخورد کرده و از تجربیات جهانی استفاده کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا