گوناگون

باید منطقه‌ی غرب کشور را از مدار توسعه‌نیافتگی خارج کنیم

معاون برنامه‌ریزی استانداری‌ لرستان گفت: باید خود را از مدار توسعه‌نیافتگی خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه،«علی هادی چگنی» در نشست معاونین برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری‌های غرب کشور( لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام)، در سالن جلسات استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: استان لرستان 22 درصد ذخایر سنگ ایران هم‌چنین 11 درصد آب‌های سطحی کشور را دارد، اما از نظر شاخص‌های اقتصادی در وضعیت مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه همه‌ی مشکلات و توسعه‌نیافتگی غرب کشور به‌علت اجرا نشدن اصل 48 قانون اساسی در این منطقه است، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم تا منطقه‌ی غرب کشور را از مدار توسعه‌نیافتگی خارج کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم خود را در چرخه‌ی توسعه‌یافتگی قرار دهیم هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه بخش خصوصی را وارد کار کنیم و از آنها کمک بگیریم.

چگنی اظهار کرد: وظیفه‌ی دولت انجام کارهای اقتصادی نیست. دولت تنها موظف است که فضای کسب و کار و زیرساخت‌ها را برای مردم ایجاد کند و رونق اقتصادی دادن به هر منطقه‌ای وظیفه‌ی بخش خصوصی است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم که استانداری کرمانشاه به‌عنوان دبیرخانه هماهنگی جلسات معاونین برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری‌های غرب کشور انتخاب شود و این جلسات بمنظور رسیدن به نتایج مطلوب بصورت منظم و هدفمند برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری‌ لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان تنها استانی است که سند آمایش خود را با برش شهرستانی آماده کرده و این مهم می‌تواند برای دیگر استان‌های غرب کشور به‌عنوان الگویی قرار گیرد.

چگنی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با هم‌افزایی و هم‌فکری با یکدیگر زیرساخت‌های توسعه‌ی منطقه را افزایش دهیم که شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا