گوناگون

تعطیلی 50 درصد گاوداری‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس هیئت مدیره دامداران کهگیلویه و بویراحمد و عضو انجمن صنفی گاوداری‌های صنعتی، گفت: به‌علت نبود توازن میان قیمت تولید و عرضه‌ی شیرخام، حدود 50 درصد کل گاوداری‌های کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس،«علی‌باز بهارسیرت» امروز(جمعه 18 مهرماه) در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: در استان کهگیلویه و بویر احمد حدود 250 واحد صنعتی گاوداری فعال بود که امروز کمتر از 100 واحد آن فعال است!

وی افزود: در هر واحد دامداری به‌طور متوسط 4 نفر به‌شکل مستقیم شاغل هستند که با تعطیلی نیمی از گاوداری‌های صنعتی، بالغ بر 500 نفر بیکار شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره دامداران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علت بروز این مشکل پائین بودن قیمت خرید شیر از گاوداری‌ها و نبود تناسب بین قیمت تمام شده و قیمت عرضه دانست و گفت: اکنون قیمت تمام‌شده‌ی شیر در دامداری‌های صنعتی بیش از 1500 تومان است اما قیمت عرضه 1100 تومان!! با تداوم این روند، بی‌تردید شاهد تعطیلی بخش قابل توجهی از گاوداری‌ها و بیکاری شمار فراوانی از افراد شاغل هستیم.

به‌گفته‌ی بهار سیرت، امروز قیمت 100 گرم پفک دو برابر قیمت یک لیتر شیرخام است.

وی تصریح کرد: قیمت یک لیتر دوغ سه برابر قیمت یک لیتر شیرخام تعیین شده حال آن‌که از یک لیتر شیر حداقل سه لیتر دوغ بسیار مرغوب، تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره دامداران کهگیلویه و بویراحمد با تأکید براینکه همه‌ی فعالان این بخش به‌شدت از سیاست‌گذاران و مجریان سیاست‌ها در این بخش گلایه‌مند هستند، یادآور شد: اگر قیمتی تعیین می‌شود باید بر نحوه‌ی اجرای آن نیز نظارت کافی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا