گوناگون

نرخ بیکاری استان‌های غرب کشور 5 درصد بیش از میانگین کشوری

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان گفت: نرخ بیکاری استان‌های غرب کشور پنج درصد بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه،«ارسلان ازهاری» در نشست معاونین برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری‌های غرب کشور(لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام) که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اراده‌ی دولت «تدبیر و امید» به بحث توسعه‌ی مناطق و ایجاد توازن منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: استان‌های غرب کشور، پتانسیل‌های بسیار بالقوه‌ای دارند که می‌توانند با هم‌فکری و تعامل با یکدیگر شرایط را برای توسعه‌یافتگی هم ایجاد کنند.

این مقام مسئول در استانداری کردستان گفت: پنج استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان، هفت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارند و حدود 10 درصد جمعیت کشور در این پنج استان غرب ایران قرار دارد. این استان‌ها هم‌چنین 7.5 درصد مساحت کل ایران را دارند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: براساس آمار سال 1390 نرخ بیکاری این استان‌ها، 15.8 درصد است که پنج درصد از متوسط کشوری هم بیشتر است و این نشان می‌دهد که مردم این منطقه از بیکاری رنج می‌برند.

ازهاری با بیان اینکه در بحث صنعت نیز این استان‌ها چندان وضعیت مناسبی ندارند، به‌گونه‌ای که تنها 6.5 درصد صنایع ایران در این پنج استان هستند، یادآور شد: سهم استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان از اقتصاد ملی ایران تنها 6.3 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان گفت: در مجموع باید گفت که استان‌های غرب کشور در پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه، رتبه‌های اول ایران را دارند اما در شاخص‌های موجود کشور رتبه‌های آخر را دارند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که با هم‌فکری و تعامل بیشتر با یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم که منطقه‌ی غرب کشور به آن جایگاهی که در شأن آن است، برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا