گوناگون

رونق و توسعه اردبیل در گرو حمایت از واحدهای تولیدی است

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رونق و توسعه استان اردبیل در گرو حمایت از واحدهای تولیدی منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هاشم علایی در دیدار با استاندار اردبیل ضمن گرامیداشت هفته استاندارد، رونق و توسعه استان را در گرو حمایت از واحدهای تولیدی منطقه دانست و افزود: در شش ماهه اول سالجاری 150 مورد بازدید فنی از واحدهای مصالح ساختمانی استان انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل استاندارد در هفته استاندارد، تصریح کرد : مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، تشکیل شورای استاندارد، پیاده روی بزرگ خانواده، فعال کردن آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، بازدید دانش آموزان و مشاوران بانوان ادارات از واحدهای نمونه کیفی و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

علایی با بیان اینکه این اداره کل دارای هشت آزمایشگاه اختصاصی است، خاطرنشان کرد: این اداره دارای 25 نفر نیروی انسانی است و با اخذ بیست مجوز استخدامی که پس از طی مراحل قانونی جذب این اداره کل خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: برای صدور کالای صادراتی دارای پروانه کاربرد و علامت استاندارد نیازی به اخذ تاییدیه از اداره کل استاندارد وجود ندارد.

وی به اقدامات اداره کل استاندارد در خصوص تجهیزات 14 شهربازی موجود در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص 400 مورد بازرسی انجام شده که هشتاد درصد شهربازی‌های استان گواهینامه ایمنی دریافت کرده‌اند.

علایی استانداردسازی، حفظ سلامت و ایمنی در جامعه، نا امن کردن بازار برای فروشندگان و تولیدکنندگان کالاهای غیر استاندارد را از اهداف طرح طاها عنوان و تصریح کرد: تشکیل گروه‌های همیار استاندارد با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما، عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مبنی بر همکاری در خصوص مشارکت در تدوین استاندارد ملی و بین المللی و استفاده از توان علمی آنان از جمله اقدامات اخیر این اداره کل است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خواستار اختصاص خیابانی در اردبیل به نام خیابان استاندارد و تبدیل شدن نمایندگی بیله سوار به اداره شهرستان به منظور ارائه خدمات بهتر و سریع تر به تجار فعال در گمرک بیله سوار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا