گوناگون

حفر 11 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کرمان نتیجه چیست؟

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اعتقاد خود مبنی بر این که اگر سهل انگاری ما مدیران نبود، 11 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان حفر نمی‌شد گفت: در هر تخلفی باید دنبال سهل‌انگاری یک مدیر رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام”علی توکلی” صبح امروز در اولین همایش بحران آب در استان کرمان اظهار کرد: آب یکی از بسترهایی است که به رفاه، آسایش و حتی آبادانی محیط زیست ما کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که کمبود آب و فقدان شیوه درست مصرف آب دو مشکل جدی در کشور هستند، اظهار کرد: مدیریت آب این است که همه نسل‌ها و حیوانات و گیاهان را در نظر گرفته و مصرف بهینه را برای همه بخواهیم.

وی با بیان این مطلب که کمبود آب واقعیت انکارناپذیری است و باید در مصرف آب برنامه ریزی کنیم، تاکید کرد: به هیچ وجه مصرف آب ضابطه‌مند نیست، و مادامی که خود ما عمل نکنیم، در دعوت مردم ناموفق هستیم.

وی با بیان این‌که با وضعی که پیش می‌رویم، در آینده جنگ آب خواهیم داشت، تصریح کرد: آب از انفال است و مسوول و مدیر انفال، نظام است و نگاه به آب باید امروز نگاه حاکمیتی باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اداره آب منطقه‌ای از کنار بسیاری از پرونده‌های آب در دادگستری به راحتی گذشت، در حالی که باید در این زمینه فکری کرد.

توکلی اظهار کرد: کسانی که در چند سال اخیر باغ پسته ایجاد کردند، به نسل امروز ظلم کردند و مسوولان باید پیگیر مسائل باشند و رسیدگی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید برای توسعه پایدار طوری برنامه‌ریزی کرد که سه نسل آینده از این آب استفاده کنند.

وی با اعلام حمایت دادگستری از اقدامات قانونی و با اشاره به هدر رفت پساب‌ها در استان، اظهار کرد: پساب و فاضلاب یک سرمایه است که آن را از دست می‌دهیم و بازیافت نمی‌شود و اقتضا دارد مسوولان به این نکات توجه کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا