گوناگون

حفظ کرامت معلم و تامین معیشت فرهنگیان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان شهر اقبالیه ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین، پیری شهردار اقبالیه و اعضاء شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از فرهنگیان در تالار مروارید اقبالیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی با تجلیل از مقام ارزشمند معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی گفت: تکریم معلم نباید به یکروز یا هفته خلاصه شود بلکه جایگاه فرهنگیان باید در جامعه همواره مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی معلمان توانسته اند با تربیت انسانهایی والا مقام مانند امام راحل در تاریخ تاثیرگذار باشند که این موضوع اهمیت جایگاه معلمان را دو چندان می کند.

مجلس آماده حمایت از معلمان است

حسینی بیان کرد: مجلس آمادگی کامل دارد برای حفظ منزلت معلمان و فرهنگیان حمایت لازم را انجام دهد که در این راستا تامین معیشت و رفاه معلمان باید در اولویت قرار گیرد.

وی یادآورشد: زیبنده نیست که معلمی برای تامین معاش خود به شغل دوم و سوم روی بیاورد و این وظیفه مسئولان است که در کنار حفظ کرامت و جایگاه معلمی برای معیشت آنها هم تلاش کنند.

حسینی گفت: معلم در کشور ما هم از نگاه دولت، مردم و خانوادهدها باید مورد احترام باشد و هر جاذ حضور یافت تکریم شود زیرا همه مدیون فرهنگیان در کسب علم و دانش هستیم.

وی اظهارداشت: امروز تهاجمی که توسط دشمنان در حوزه فرهنگ آغاز شده نقش معلمان حیاتی است و شما قادرید در این عرصه با تعلیم و تربیت اسلامی و پرورش نوجوانان و جوانانی متعهد در جنگ نرم استکبار موفق حاضر شوید و تاثیرگذار باشید.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از معلمان انتظار داریم به امور معنوی و پرورش دانش آموزان هم توجه کنند تا در کنار افزایش دانش فرزندان کشور شاهد تقویت باورهای دینی و روحیه معنوی در افراد هم باشیم.

در ادامه شهسواری رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه با ارائه گزارشی از خدمات شهرداری در مدارس منطقه اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 400 میلیون ریال برای آسفالت محوطه مدارس، نوسازی و بهسازی، تامین تجهیزات آموزشی، کتب درسی در مدارس اقبالیه هزینه شد.

شهسواری بیان کرد: در صورت پرداخت سهم سه درصدی آموزش و پرورش ز سوی شهرداری می توان خدمات بیشتری برای فضاهای آموزشی ارائه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه استفاده از کمک خیرین در تامین نیازهای آموزشی منطقه را ضروری خواند و اظهارداشت: تعیین تکلیف هنرستان شهر و تغییر کاربری برخی مدارس که در مناطق تجاری اقبالیه قرار دارد امیدواریم با پیگیری مسئولان به نتیجه موثری برسد.

غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین هم در این مراسم تجلیل از مقام معلم را وظیفه ای همگانی دانست و اظهارداشت: روز معلم فرصت مناسبی برای تکریم از انسانهای والامقامی است که برای تربیت آینده سازان کشور همه همت خود را به کار بسته اند تا جوانانی متعهد و متخصص تحول نظام اسلامی شود.

وی توجه به مشکلات رفاهی معلمان را ضروری دانست و افزود: همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا بخشی از دغدغه های فرهنگیان را برطرف کنیم.

در این مراسم که از سوی شهرداری اقبالیه برگزار شد از معلمان مدارس اقبالیه تجلیل شد.

شهر اقبالیه با 31 واحد آموزشی و 581 معلم بیش از 9 هزار دانش آموز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا