گوناگون

فرصت سه ماهه به بانک‌ها برای رفع مشکلات واگذاری تسهیلات به صنایع

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال و بررسی وضعیت جذب اعتبارات بانکی برای ایجاد اشتغال در استانداری اصفهان اظهار داشت: یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت زندگی مردم از طریق افزایش میزان تسهیلات و اعتبارات و جذب صحیح اعتبارات و تسهیلات است.

وی به نرخ بیکاری استان اصفهان اشاره کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در استان اصفهان یک درصد بالاتر از میانگین کشور و در حال حاضر 12 درصد است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه عدم ارایه تسهیلات بانکی یکی از معضلات ایجاد اشتغال استان در چند سال گذشته بوده است، افزود: در سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های صنعت، کشاورزی، مشاغل خانگی و شرکت‌های دانش بنیان به شورای هماهنگی اشتغال استان اختصاص یافته است که شورای بانکی استان این مبلغ را تا یک هزار و 160 میلیارد تومان کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ کارگروه‌های مختلف، طرح‌هایی به میزان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی یک و نیم برابر تسهیلاتی که در اختیار بوده را به سیستم بانکی استان معرفی کرده است، ادامه داد: سیستم بانکی استان اصفهان از این میزان تنها 800 میلیارد تومان آن را تعهد کرده است.

زرگرپور با بیان اینکه صنایع استان در سال گذشته تنها 430 میلیارد تومان از اعتبار بانکی مصوب شده را جذب کرده‌اند، اظهار داشت: این میزان جذب تسهیلات تنها 37 درصد از تسهیلات تصویب شده است و این ضعف بزرگی در استان است.

وی به فرصت سه ماهه به بانک‌های استان برای برطرف کردن معضل ارایه تسهیلات بانکی به صنایع و دیگر نهادهای ایجاد اشتغال استان اشاره کرد و ادامه داد: بانک‌های استان باید خود را همراه سیاست‌های دولت و مدیریت استان کنند.

استاندار اصفهان به تسهیلات 89 میلیاردی برای کشاورزی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال گذشته از این میزان تنها چهار درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبار قابل قبولی برای کارگروه استغال استان اصفهان اختصاص یافته است، افزود: باید در سال جاری صنایع استان جذب بالای 90 درصد این اعتبار را داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ضمانت ها زنجیره ای شده، افزود: یکی از مشکلات در این زمینه به عدم ارائه تسهیلات به فرد دارای یک چک برگشتی برمی گردد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا