گوناگون

حل هیچ مسئله ای در منطقه بدون اراده نظام ما ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین سلامی در مراسم بزرگداشت سردار شهید عبدالله اسکندری در حسینیه عاشقان ثارالله با اشاره به خصوصیات این شهید اظهار داشت: آنچه در این مجاهد فی سبیل الله دیده می شد تواضع، بندگی خدا، سلامت نفس آرامش و وقار، متانت مردانه، تبسم مومنانه، تواضع مقتدرانه، روح آزادگی و شرافت همه ی اینها مختصات اساسی شخصیت این انسان بزرگ را تشکیل می داد.

وی گفت: شهادت این سردار در میدان بزرگ فی سبیل الله، یک ستاره درخشان بر آسمان شهر شیراز نشاند. و یک صفحه تابناک و درخشان دیگری از صدق وعده یک جامعه مجاهد به تاریخ درخشان مقاومتها و سلحشوری های استان فارس و شهر شیراز اضافه کرد.

سردار سلامی افزود: شهادت این مرد بزرگ یک بهجت روحانی و نشاط معنوی در شیراز که یکی از پایتخت های معنوی ایران ما به شمار می رود ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید را از دوران دفاع مقدس می شناخته است گفت: حتی در شرایط سخت در چهره شهید یک تبسم مشاهده می شد. این شهید آنقدر وسعت روح وانبساط شخصیت داشت که گاه رئیس ستاد تیپ بود و گاهی از ریاست ستاد می رفت و رانندگی یک لدر را بر عهده می گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کار در مهندسی رزم یعنی ساختن سنگر زیر میدان تیر در بلندترین نقطه گفت: کار مهندسی در جنگ کار قویترین مردانی بود که از عاشورا روح شجاعت و ایستادگی ومقاومت را الهام گرفته بودند و این مرد از این جنس بود.

وی با اشاره به اینکه خانواده شهید اسکندری امروز با افتخار و با سرافرازی و رو سفیدی در پیشگاه مولایمان امام حسین(ع)حاضر می شوند افزود: من به این خانواده شهید که حقیقتا کوه صبر و دریای نجابت و ایستادگی است تبریک می گویم.

سردارسلامی با اشاره به اینکه جنس همه کسانی که درجنگ می جنگیدند جنس عاشورا بود افزود: حقیقتا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال 61 هجری در روز عاشورا شکل گرفت.

وی ادامه داد: کشور ما نیز گلستانی از شهدا است. امام خمینی (ره) تلاش کرد تا با میدان فرستادن یاران جوانش مسلمانان را از بردگی و اسارت یهود و نثاری به نجات دهد. این کار بزرگ بدون به عرصه آمدن مردان مجاهد امکان نبود مگر می شد با امپراتوری های بزرگ زمان برای آزاد کردن مسلمان از شر مستکبران جهاد کرد و شهید نشد.

وی اضافه کرد: در پرتوی هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و زیر سایه اسلام و قرآن جمهوری اسلامی به استقلال، اعتبار جهانی، اقتدار منطقه ای، پیشرفت، رفاه، امنیت وعزت و سربلندی رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: برای جهان اسلام یک افتخار است که مردان تربیت شده این مکتب در نقطه ای از سرزمین های اسلامی راه غلبه کفار بر مسلمین را مسدود کردند و شکست راه بر درون خانه ی دل های مشرکان و منافقان نشانده اند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب امام، تا به امروز آمریکا، اروپا، صهیونیست و متحدین آنها در منطقه نه روی خوش دیده اند و نه آب خوشی نوشیده اند ونه یک پیروزی بدست آورده اند. بلکه تاریخ آنها سرشار از شکست های پی در پی و آشکار در منظر قضاوت افکار عمومی عالم است.

سلامی گفت: واقعا حیف بود که لقب شهید در کنار اسم حاج عبد الله ننشیند. کسی که 35 سال در راه خدا شمشیر زده است از مریوان تا سوسنگرد تا والفجر 8 تا روز آخر جنگ و تا به امروز.شهید اسکندری نشان داد پاسداری بازنشستگی ندارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: مگر می شود در مقابل آورگی یک ملت به نام سوریه به نام فلسطین و لبنان بی تفاوت بود پس مسلمانی ما کجاست. مگر مسلمانی ما به دیوارهای ایران محدود می شود.

وی اضافه کرد: اسلام جغرافیا ندارد مرز جغرافیا اسلام، اسلام به مفهوم حقیقی آن است. اگر دشمنان ما فکر می کنند که ما مسلمانانی هستیم که فقط به چهار دیواری خانه خود می اندیشیم و تخریب خانه فلسطینی را تماشا می کنیم بسیار سخت در اشتباه است. ما آنها را خانه به خانه تعقیب می کنیم تا به خانه خود برگردند.کاری می کنیم تا سرانجام به اراده مسلمانان تن دهند و به خانه های خود برگردند.

سردار سلامی گفت: نیاز به قیم نداریم ما نبردی را آغاز کرده ایم و تا زمانی که اعتبار حیثیت، کرامت، استقلال، آزادگی و ارزش های اسلامیمان را در همه ی بلاد اسلامی از شر این اشغالگران نجات ندهیم از پا نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: ما تازه الفبای یک مبارزه پیروز مند که شکست دهنده دشمن است را به خوبی آموخته ایم و تجربه کرده ایم راههای چیرگی بر دشمن را کسب نموده ایم و فرمول شکت نخوردن را به خوبی بدست آورده ایم. دشمن فکر می کند که با تحریم می تواند یک ملت مسلمان را از تعقیب آرمان های بلندش محروم کند. که تحریم باعث پیشرفت ما شد.

سلامی گفت: در اولین گام های قدرتمندشدنمان به جایی رسیده ایم که حل هیچ مسئله ای در منطقه بدون رعایت ملاحظات و خواستگاه ها و اراده نظام ما ممکن نیست.

وی افزود: آروزی های دشمن در حال دفن شدن است، امروز خورشید اسلام کم کم به مرکز آسمان نزدیک می شود طلوع حق به تدریج در حال تابش در دیگر سرزمین های اسلامی است.هر جا نور حق بتابد تیره گی باطل رفتنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا