گوناگون

حمایت از سمنهای حوزه جوان معطوف به حمایتهای مالی نباشد

محسن زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب گفت: یکی از رویکردهای ویژه دولت یازدهم توجه به سازمانهای مردم نهاد به ویژه جوانان است، اما تنها حمایتهای مالی از این سمنها مشکلی را حل نمی کند و ما نیازمند تغییر نگاه در این حوزه هستیم.

وی درباره تصویب قانون سازمانهای مردم نهاد گفت: هنوز این قانون تصویب نشده است و باید با کمک دولت و مجلس، قانون تاسیس سازمان‌های مردم نهاد تصویب شود تا این سازمانها به راحتی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دستورالعمل ارائه مجوز به سازمانهای مردم نهاد در حال بازنگری است، تصریح کرد: مشکلات جوانان با کمک و مشارکت خود آنها حل می شود. از همین رو باید در کنار حمایت های مالی، حمایت های دیگری به صورت تخصصی به سمن های حوزه جوان انجام شود تا شاهد اتفاقات خوشایندی در حوزه سمن ها باشیم.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر مشغول بازنگری نحوه ارائه مجوز به سازمان های مردم نهاد هستیم تا آنها راحت تر از گذشته بتوانند مجوز فعالیتهای خود را بگیرند و اقدامات ویژه ای را مرتبط با موضوع جوانان به سرانجام برسانند.

وی درباره نقش سازمان های مردم نهاد برای توسعه اوقات فراغت ویژه جوانان نیز گفت: سمن ها می توانند در غنی سازی برنامه های اوقات فراغت برای جوانان نقش تاثیرگذاری داشته باشند، ضمن آنکه علاوه بر اوقات فراغت آنها می توانند نقش تاثیرگذاری در موضوعات فرهنگی، گردشگری و اعتقادی نیز داشته باشند تا با کمک جوانان شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان درباره تعداد مجوزهای سمن ها با موضوع جوانان نیز گفت: وزارتخانه تاکنون تعداد 4 هزار و 300 مجوز برای فعالیت آنها صادر کرده است که برخی از آنها فعالیتشان متوقف شده است اما در صدد هستیم تا دوباره آنها را تشویق به فعالیت در حوزه جوانان کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا